تاریخ انتشار۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : 219300

شبکه های ماهواره ای منبر خطرناکی برا ی گسترش اختلافات مذهبی هستند

عضو شورای همبستگی ملی عراق، با اشاره به ضرورت برگزاری کنفرانسهایی همانند کنفرانس وحدت در شرایط کنونی منطقه، پیشنهادکرد، گروهی از وکلا و ناظران بین المللی با شبکه های رسانه ای که درپی اختلاف افکنی و خشونت و تفرقه هستند مقابله کنند.
شبکه های ماهواره ای منبر خطرناکی برا ی گسترش اختلافات مذهبی هستند
خانم "منال فنجان" عضو شورای همبستگی ملی و استاد پژوهشگر اسلامی عراق، در حاشیه بیست و نهمین کنفرانس وحدت اسلامی در گفتگو با خبرنگار تقریب، با اشاره به اینکه هفتمین بار است در این کنفرانس شرکت می کند، گفت: از آنجا که منطقه خاورمیانه دچار تنش و بحران و اختلافات طایفه ای است، برگزاری چنین کنفرانس هایی با حضور علما و نمایندگان مذاهب مختلف ضرورت دارد و صرف نظر از نتایج مثبت آن، نفس برگزاری، گامی مثبت است.

وی ادامه داد: مشکل موجود در منطقه ما مشکل سیاسی است نه دینی، اما متأسفانه به دلیل اینکه برخی امور به دست جاهلان متعصب و افراطی اداره می شود، مظهر طایفه ای و مذهبی به خود گرفته است؛ بنابراین ما نیاز به اقدامات جدی تر و فعالتر در برخورد با متعصبین و افراطی ها داریم.

خانم منال فنجان با تأکید بر اینکه همه ما در محیط مشترکی زاده شده ایم تا با صلح و امنیت و با احترام به عقاید یکدیگر در کنار هم زندگی کنیم، افزود: برای رهایی از این آتش مشتعل منطقه و مقابله با طرحهای قتل و کشتار و ریخته شدن خون انسان های بیگناه باید بررسیهای جدی و مؤثر به عمل آید.

این پژوهشگر عراقی با بیان اینکه شبکه های ماهواره ای منبر خطرناکی برای تشدید اختلافات مذهبی است و متأسفانه در داخل هر خانه ای نفوذ کرده است، تأکیدکرد: مادامیکه اقدامات ما درحد نظری و فکری و علمایی باقی بماند، این شبکه ها از ما جلوترند و می توانند در شعله ور کردن آتش اختلافات مؤثرتر عمل کنند.

وی به مجمع جهانی تقریب مذاهب پیشنهادکرد، گروهی از وکلا و ناظران بین المللی با تشکیل مجمع با شبکه های رسانه ای که درپی اختلاف افکنی و خشونت و تفرقه مقابله و بر عملکرد رسانه ها و تعهد آنها به پیمان نامه های بین المللی نظارت کنند.
 
https://taghribnews.com/vdccxoqix2bqs18.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی