تاریخ انتشار۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۹:۲۷
کد مطلب : 269305

وزارت خارجه، حمله به قبطیان مصر را محکوم کرد

وزارت خارجه ایران، حمله به قبطیان مصر را مصداق فرقه‌گرایی حمایت‌شده دانست و محکوم کرد.
وزارت خارجه، حمله به قبطیان مصر را محکوم کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "بهرام قاسمی" سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: حوادثی همچون انفجار منچستر، حملات تروریستهای داعش و ابوسیاف در فیلیپین، اقدام تروریستی اندونزی، تایلند و تیراندازی خونین مصر، همگی در روزهای بعد از سفر حمایتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان صورت گرفته است.

وی افزود:تکرار پیوسته این حوادث می‌تواند نشانه‌هایی از روحیه گرفتن فرقه‌گرایی حمایت‌شده‌ای باشد که وجه دیگر آن را در سرکوب و کشتار جاری در عربستان و بحرین و جنگ خونین در یمن شاهد هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه ایران تأکید کرد:اقدامات نمایشی اخیر در ریاض که با عنوان مقابله با تروریسم و افراط‌گرایی صورت گرفت، عملاً مفهوم و نتیجه‌ای جز حمایت از منشأ صدور اندیشه تکفیری وهابیت و منشأ مالی و لجستیکی تروریسم مسلحانه در اقصی نقاط جهان در بر نداشته و انتظار هرگونه کمکی به افزایش امنیت جهان از چنین نشست‌هایی، باطل است.

قاسمی با بیان اینکه، نتیجه مستقیم افراط‌گرایی و فرقه‌گرایی حمایت‌شده، ریخته شدن خون انسان‌های بی‌گناه از مسلمان و مسیحی و پیروان دیگر ادیان است، مسؤولیت بین‌المللی دولت‌ها و سازمان‌های جهانی در قبال امنیت همگانی و مقابله واقعی با تروریسم را خاطرنشان کرد.

روز گذشته در حمله مسلحانه به اتوبوس حامل مسیحیان قبطی در چند کیلومتری قاهره، پایتخت این کشور دست‌کم ۲۶ نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.
 
 
https://taghribnews.com/vdccxoqip2bqe18.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی