تاریخ انتشار۱۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۹:۰۶
کد مطلب : 197206
راشد الغنوشي؛

اسلام داعش براستدلال صحیح استوار نیست/ کشورهای منطقه برای مقابله با داعش متحد شوند

رئیس جنبش النهضه تونس، پیدایش داعش را واکنشی به منزوی کردن آنچه که او آن را جریان اعتدال گرای اسلامی خواند نسبت داد و از کشورهای منطقه خواست برای نابودی داعش متحد شوند.
اسلام داعش براستدلال صحیح استوار نیست/ کشورهای منطقه برای مقابله با داعش متحد شوند

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) راشد الغنوشی در مصاحبه با نشریه الجزایری "الخبر" گفت:  می توان با داعش از نظر فکری مقابله کرد زیرا تصور آنان از اسلام بر استدلال صحیح استوار نیست و خلل فکری آنها که باعث ورود افراط گرایی در عقایدشان شده، کافر دانستن مسلمان به واسطه گناه است درحالی که اسلام اصرار دارد که تفکر میانه و جریان اساسی در تفکر اسلامی پرهیز از تکفیر مسلمان است.

وی خاطرنشان کرد: درکشورهای عربی دو انتخاب وجود دارد که یکی خشونت و به حاشیه راندن و دیگری توافق و آشتی است و مسلما جز با راه حل دوم نمی توان مشکلات امت عربی را حل و فصل کرد.

الغنوشی با بیان این که مصر در تاریکی غرق شده است، گفت: مسوولان مصر این کشور را به سوی مصیبتی نامعلوم پیش می برند از این رو من مانند همیشه تاکید می کنم که باید دست از خشونت کشید و به صلح و مذاکره پناه برد.

وي افزود: مصر نیازمند ارتش حامي مردم است نه این که آنان را سرکوب کند و این تصور که اخوان المسلمین با صدور صدها حکم اعدام محو می شود، اشتباه است.

رئیس جنبش النهضه تونس در ادامه این سئوال را مطرح کرد که تا کی ارتش و اخوان المسلمین و نیروهای لیبرال و اصحاب ادیان و مذاهب مختلف باهم خواهند جنگید؟ گفت: چاره ای نیست جز این که هر گروهی سایر گروهها را به رسمیت بشناسد و به طور مسالمت آمیز درکنار هم قرار بگیرند.

الغنوشی همچنین گفت: از همه مسئولان خواسته برای جلوگیری از اعدام سران اخوان المسلمین درمصر مداخله کنند.

 
https://taghribnews.com/vdccxmqse2bqoi8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی