تاریخ انتشار۲۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : 247804
عضو مجمع عمومی جهانی تقریب:

امت اسلامی در مقابل دشمنان به صورت ید واحده عمل کنند

عضو مجمع عمومی جهانی تقریب، گفت: ضرورت دارد امت اسلامی در مقابل دشمنان همواره به صورت «ید واحده» عمل کنند.
امت اسلامی در مقابل دشمنان به صورت ید واحده عمل کنند
«آخوند عبدالحی میرزاعلی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در گرگان، افزود: مقصود از وحدت اسلامی این است که پیروان هر یک از مذاهب گوناگون اسلامی در عین حال که عقاید و احکام خاص خود را برای خود حفظ می کنند و به آن پایبند هستند، در روابط اجتماعی، سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی خود با مسلمین دیگر همسو و تابع مصالح عالیه اسلام و امت اسلامی باشند.
امام جمعه اهل سنت آق قلا راهکارهای تقریب مذاهب(فریقین) از منظر قرآن و احادیث را از مهمترین راه های رسیدن به وحدت و تقریب مذاهب اسلامی دانست و گفت: دو عنصر قرآن و حدیث نبوی از مهمترین مولفه های تقریب آفرین و وحدت بخش در بین کشورهای اسلامی است.
وی، ادامه داد: چنگ زدن به این دو عنصر انسجام بخش می تواند جوامع اسلامی را در برابر دشمنان محافظت نماید.
به گفته وی؛ دست یابی به وحدت، همگرایی و هم سازنگری اسلامی و پدیدآوردن انسجامی خلاق، اثر بخش و پایدار و از میان برداشتن فاصله های گوناگون موجود در جهان اسلام در عصر حاضر نیازمند توجه به عرصه ها و محورهای مشترک و همگانی است.
مدیر و مدرس حوزه علمیه اسلامیه روستای میرزاعلی یلقی آق قلا با اذعان بر اینکه شناخت عوامل تقریبی و وحدت زا برای همه مسلمانان واجب است، گفت: در جهت تحقق آرمان وحدت باید با دقت از تمامی آفات و آسیب هایی که انسجام اسلامی را به مخاطره می اندازد جلوگیری کرد.
وی، افزود: با بصیرت، آگاهی و درک مسائل جهان، دشمنان خود را شناخته، دست استعمارگران را کوتاه و توطئه های آنان را خنثی کنیم.
به گفته آخوند میرزاعلی؛ لازم است مسلمانان حول مشترکات عزیز اسلامی جمع شوند، به ریسمان الهی چنگ زنند، اختلافات یکدیگر را شناخته و با قبول آنها و احترام متقابل به بررسی اختلافات بپردازند و روحیه حق طلبی را در خود تقویت و سخن حق را از هر که بود بپذیرند.
امام جمعه اهل سنت آق قلا با اشاره به سالروز تاسیس مجمع جهانی تقریب، اظهار کرد: این مجمع از بدو تاسیس تاکنون گام های موثری در راستای همزیستی اسلامی بین مذاهب مختلف اسلامی برداشته است.
وی، ادامه داد: این مجمع تلاش کرده با تکیه بر مشترکات قوی اسلامی همه جوامع اسلامی را حول یک محور جمع کند.
به گفته وی؛ برگزاری گفتمان های علمی، کرسی های آزاد اندیشی، تکیه بر اصول و مبانی مشترک دینی، ارتباط بیشتر نخبگان و فرهیختگان مذاهب اسلامی با یکدیگر، پرهیز از مذاهب اختلافی و مردمی کردن بحث تقریب در این راه بسیار مفید است.
https://taghribnews.com/vdccxmqi02bq048.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی