تاریخ انتشار۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : 246300

اخراج 87 کارمند سازمان جاسوسی ترکیه

رسانه‌های دولتی ترکیه از اخراج 87 نفر از کارکنان سازمان جاسوسی این کشور در ارتباط با کودتای نافرجام 26 تیر امسال خبر دادند.
اخراج 87 کارمند سازمان جاسوسی ترکیه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، این اولین بار پس از کودتای اخیر است که دولت ترکیه افرادی را از "سازمان اطلاعات ملی" یکی از قدرتمندترین و پرنفوذترین نهادهای این کشور، اخراج می‌کند.

در پی تحقیقی داخلی در سازمان اطلاعات ملی ترکیه درباره ارتباط کارمندان این سازمان با "فتح‌الله گولن،" شخصیت مذهبی مخالف دولت، 141 نفر از این کارمندان به حالت تعلیق درآمدند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد از این تعداد، 87 نفر اخراج شدند و برای بقیه نیز پرونده‌هایی تشکیل شده است؛ این 87 کارمند سازمان جاسوسی ترکیه پس از اخراج، اجازه خدمت در دیگر نهادهای دولتی را نیز ندارند.

دولت ترکیه پس از کودتای شکست‌خوردهٔ اخیر ده‌ها هزار نفر را به اتهام هواداری از کودتا یا ارتباط با گولن از نهادهای دولتی اخراج کرده است اما مأموران سازمان جاسوسی این کشور تا دیروز مشمول این اخراج گسترده نشده بودند.

مقامات دولت ترکیه پیش‌تر از سازمان جاسوسی این کشور به دلیل کوتاهی در کشف و خنثی‌سازی کودتا پیش از به اجرا درآمدن آن به‌شدت انتقاد کرده بودند؛ دولت ترکیه نیز به کوتاهی در جمع‌آوری اطلاعات افراد مظنون به دست داشتن در کودتا اذعان کرده بود.

بنا بر اعلام خبرگزاری دولتی آناتولی، ارتش از زمان کودتا حدود 4500 نظامی از جمله بیش از 150 ژنرال و دریاسالار را اخراج و شمار بسیاری از آنها را روانه زندان کرده است.

وزارت خارجهٔ ترکیه در ادامه تحقیقات خود درباره کودتای نافرجام در این کشور، 300 دیپلمات را احضار و اعلام کرد: دیپلمات‌هایی که ارتباط آنها با شبکهٔ گولن محرز شود، برکنار خواهند شد.


 
https://taghribnews.com/vdccxeqix2bq018.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی