>> نعمت رهبری بزرگترین نعمت الهی استوحدت مانند دژ محکمی است که ملت را ازآسیب ها مصون می داردکسانی که دست در فتنه داشتند به ملت خیانت کردند | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : 216105
آیت الله اراکی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران:

نعمت رهبری بزرگترین نعمت الهی است/وحدت مانند دژ محکمی است که ملت را ازآسیب ها مصون می دارد/کسانی که دست در فتنه داشتند به ملت خیانت کردند

تنا- اختصاصی
دبیر کل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: بزرگترین نعمتی که در قرآن کریم به عنوان نعمت تام از آن یاد شده است نعمت رهبری الهی است که این نعمت در وجود نبی مکرم اسلام جلوه کرده است.
نعمت رهبری بزرگترین نعمت الهی است/وحدت مانند دژ محکمی است که ملت را ازآسیب ها مصون می دارد/کسانی که دست در فتنه داشتند به ملت خیانت کردند
به گزارش خبرنگار تقریب، آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی طی سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به آیه شریفه «إِنَّ الَّذِينَ فَرَّقُواْ دِينَهُمْ وَكَانُواْ شِيَعًا لَّسْتَ مِنْهُمْ فِي شَيْءٍ إِنَّمَا أَمْرُهُمْ إِلَى اللّهِ ثُمَّ يُنَبِّئُهُم بِمَا كَانُواْ يَفْعَلُونَ»، اظهار داشت: در هفته آینده دو مناسبت بسیار مهم پیش رو داریم. مناسبت اول سالروز میلاد نبی مکرم اسلام عصاره جهان آفرینش محمد مصطفی(ص) و فرزند گرامی اش امام صادق(ع) است مناسبت دوم روز 9 دی ماه سالروز قیام عمومی ملت ایران برای خاموش کردن آتش فتنه، محکوم کردن آن و محکوم کردن عناصری که با ایجاد فتنه جامعه ، وحدت ، دین ما را هدف قرار داده اند، است. آنها می خواستند راه را برای تهاجم دشمن به مقدسات و هویت ما هموار کنند که با بصیرت ملت و با حضور سراسری و فراگیر ملت با بصیرت این توطئه خنثی گردید.
 
وی با بیان اینکه رسول اکرم(ص) و امام صادق (ع) یادآور نعمت الهی هستند، اظهار داشت: خدای متعال در قرآن کریم دستور داده است که نعمت های بزرگ او را پاس بداریم و یکدیگر را به این نعمت ها تذکر دهیم و از این نعمت ها بهره بگیریم.
 
نعمت رهبری بزرگترین نعمت الهی است
آیت الله اراکی تأکید کرد: بزرگترین نعمتی که در قرآن کریم به عنوان نعمت تام از آن یاد شده است نعمت رهبری الهی است که این نعمت در وجود نبی مکرم اسلام جلوه کرده است.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: من به نکته ای اشاره می کنم که اگر چه فلسفی است اما نکته ای است که عقل متعارف نیز به آن اذعان دارد و آن این است که خدای متعال کامل مطلق است و از این کامل مطلق آنچه بر می خیزد فعل و دست ساختش باید بهترین باشد و باید در انتخابش بهترین را انتخاب کند.
 
وی افزود: البته بر اساس این قاعده عقلی و همچنین بر اساس نصوص قرآنی، آنچه سبب اصلی پیدایش جهان آفرینش می تواند باشد یعنی آن آفرینشی که آفریدگان دیگر به خاطر او آفریده شدند و برای اینکه او به اهدافش برسد سایر آفریده ها را آفرید وجود مقدس نبی مکرم اسلام است.
 
آیت الله اراکی با بیان اینکه این آفریده مقصد اصلی جهان خلقت است، اظهار داشت: در منابع دینی ما روی این مطلب تأکید فراوان شده است که جهان آفرینش برای وجود مقدس حضرت محمد(ص) و آل محمد آفریده شده است.
 
وی با اشاره به روایت « لَوْلاکَ لَما خَلَقْتُ الْأَفْلاکَ، وَ لَوْلا عَلِىٌّ لَما خَلَقْتُکَ، وَ لَوْلا فاطِمَةُ لَما خَلَقْتُکُما»، اظهار داشت: منظور این است وجود مقدس حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه(س) و یازده معصوم دیگر مکمل شخصیت رسول خداهستند. وجود رسول خدا شخصیت کاملی است که بخشی از این شخصیت حضرت علی (ع)، حضرت فاطمه(س) و سایر امامان معصوم هستند یا به عبارت دیگر شخصیت رسول اکرم شخصیت جامعی است که اینها بخشی از شخصیت او هستند و اگر وجود اینها نبود جهان آفرینش بی فلسفه بود.

آیت الله اراکی «وَإِذْ قَالَ رَبُّكَ لِلْمَلاَئِكَةِ إِنِّي جَاعِلٌ فِي الأَرْضِ خَلِيفَةً قَالُواْ أَتَجْعَلُ فِيهَا مَن يُفْسِدُ فِيهَا وَيَسْفِكُ الدِّمَاء وَنَحْنُ نُسَبِّحُ بِحَمْدِكَ وَنُقَدِّسُ لَكَ قَالَ إِنِّي أَعْلَمُ مَا لاَ تَعْلَمُونَ* وَعَلَّمَ آدَمَ الأَسْمَاء كُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَى الْمَلاَئِكَةِ فَقَالَ أَنبِئُونِي بِأَسْمَاء هَـؤُلاء إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ » (و چون پروردگار تو به فرشتگان گفت: «من در زمين جانشينى خواهم گماشت»، [فرشتگان‏] گفتند: «آيا در آن كسى را مى‏گمارى كه در آن فساد انگيزد، و خونها بريزد؟ و حال آنكه ما با ستايش تو، [تو را] تنزيه مى‏كنيم و به تقديست مى‏پردازيم.» فرمود: «من چيزى مى‏دانم كه شما نمى‏دانيد.» * نامهای چيزها را به آدم بياموخت سپس آنها را به فرشتگان عرضه کرد و گفت : اگر راست می گوييد مرا به نامهای اين چيزها خبر دهيد)، اظهار داشت: در روایت داریم که منظور از این محمد و آل محمد است.
 
وی افزود: در ادامه این آیات آمده است وقتی رسول اکرم (ص) و13 تن از 14 معصوم که بخشی از شخصیت رسول اکرم (ص) هستند را برای آدم تبیین کردیم و آدم نیز این نام ها را برای آنها تبیین کرد آنها پاسخشان را گرفتند. یعنی فهمیدند آفرینش جهان برای پیدایش چنین مجموعه ای است و این مجموعه 14 معصوم راه را برای پیدایش یک جامعه پیرو هموار می کنند که افراد این جامعه نمونه هایی از همان رهبرانند جامعه محمدی، جامعه علوی، جامعه حسنی، جامعه حسینی و جامعه مهدوی جامعه ای ای است که مردش نمونه ای کوچکتر از وجود مقدس نبی مکرم اسلام باشد و زنش نمونه کوچکی از وجود فاطمه(س) باشد.    
 
تبعیت از رهبران جامعه را یکدست و یکدل می کند
آیت الله اراکی اظهار داشت: اگر جامعه ای از رسول خدا و اهل بیت او و رهبران الهی پیروی کند جامعه پیرو ساخته می شود و یک اندامی در این جامعه پیرو ساخته می شود که شبیه اندام همان رهبران است و هر جامعه ای که از رهبران پیروی کند و طاعت آن رهبران را سرلوحه زندگی خود قرار دهد یک شخصیت جدیدی برای افراد جامعه شکل می گیرد نظیر شخصیت همان رهبران.
 
وی افزود: شخصیت رهبران آن قالبی است که شخصیت پیروان بر اساس آن قالب شکل می گیرد و لذا انتخاب رهبر بسیار مهم است و رهبران هستند که شخصیت افراد جامعه را شکل می دهند به شرطی که افراد جامعه از آن رهبران پیروی کنند لذا رهبرانی نظیر حضرت محمد(ص) برترین نعمت ها و برترین عطیه های الهی به مردم هستند.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب افزود: اگر مردم از رهبران الهی برخوردار شدند همه نعمت های الهی برای آنها شیرین می شود ولی اگر از این رهبران پیروی نکنند به سعادت نخواهند رسید زیرا عدم پیروی آنها را دچار تفرقه می کند.
 
وی با بیان اینکه در منابع قرآنی  آمده است که تبعیت از رهبران است که جامعه را یکدست و یکدل می کند، اظهار داشت: هیچ عاملی نمی تواند جامعه بشر را به وحدت برساند مگر پیروی از محمد و آل محمد.
 
وحدت در جامعه بشر مسئله مهمی است
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه وحدت در جامعه بشر مسئله مهمی است، اظهار داشت: در نتیجه وحدت، امنیت به وجود می آید و جامعه ای که وحدت نداشته باشد امنیت هم ندارد و گرفتار تفرقه و ستیز خواهد شد زیرا ناامنی نتیجه تفرقه است.
 
آیت الله اراکی اظهار داشت: رهبران فاسد و عوامل پلید، منشاء پراکندگی انسان ها می شوند تا بتوانند از انسان ها در مسیر تامین هوای نفس خودشان استفاده کنند.
 
وی افزود: هوای نفس انسان ها را از هم جدا می کند، شهوت ها، خودکامگی جوامع را در پی دارد و این جوامع را چند پاره می کند، جوامعی که از رهبری رهبران الهی برخوردار باشند یکپارچه می شوند و این وحدت، بزرگ ترین نعمتی است که بعد از رهبری صالح به یک امت اعطا می شود.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به آیه شریفه (وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ)، تاکید کرد: ریسمان خدا همان رهبری الهی است؛ رهبری الهی ، قرآن ناطق است.
 
آیت الله اراکی در ادامه با اشاره به حدیث ثقلین اظهار داشت: کار رسول اکرم (ص) تفسیر قرآن است؛ مهم ترین ماموریت رسول اکرم این است که قرآن را تبیین کند ، اگر آیات قرآن را خوب درک کنیم ، منحرف نخواهیم شد و انقلاب ما وفای به میثاق الهی بود. شاه سمبل فرمانروای غیرالهی بود . فرمانروای اصلی مردم خدا است. باید از امامان و در دوران غیبت از ولی فقیه پیروی کنیم.
 
بزرگ ترین نعمتی که خدا بر ملت اعطا می کند، رهبری شایسته است
وی تأکید کرد: بزرگ ترین نعمتی که خدا بر ملت اعطا می کند، رهبری شایسته است که به فکر مصالح مردم باشد و مردم را در مسیر خدا هدایت کند، این نعمت الهی می تواند مردم را یکپارچه کند.
 
وی با اشاره به آنچه امروز در جهان اسلام در حال اتفاق افتادن است، گفت: اتفاقات جهان اسلام را با ایران مقایسه کنید، بین کشورهای اسلامی تنها کشوری که از یکپارچگی ملی برخوردار است ایران است. در ایران سنی و شیعه با هم هستند و ممکن است اختلاف نظر داشته باشند اما اختلاف نظر غیر از نزاع و پراکندگی و دشمنی است، اختلاف نظر در یک خانواده نیز وجود دارد اما با هم یکدل هستند؛ جامعه ما جامعه واحدی است و باید از این وحدت پاسداری کنیم.
 
آیت الله اراکی افزود: آنهایی که می خواهند ملتی را غارت کنند و فرهنگ و منابع اقتصادی ملتی را تارج کنند اولین کاری که می کنند این است که وحدت آن ملت را می شکنند و برای اینکه وحدت را بشکنند ایجاد فتنه می کنند.
 
وی با بیان اینکه دشمنان با فتنه گری می توانند مردم را پراکنده کنند و راه را برای نفوذ خود هموار سازند، افزود: این که مردم در 9 دی به پا خاستند و یک صدا اعلام کردند که فتنه را محکوم می کنند، این بود که می دانستند فتنه بستر پراکندگی ملت ها است.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب گفت: دشمنان با ایجاد فتنه می خواهند ملت ها را از یکدیگر پراکنده کنند تا بتوانند در ملت ها نفوذ کنند و استقلال ملت ها را از آنان بگیرند، اراده ملی ملت ها ر ا بشکند و منافع آنها را غارت کنند در حالی که درصورت یکپارچگی، نمی توانند این اقدامات را انجام دهند.
 
وحدت مانند دژ محکمی است که ملت را ازآسیب های مصون می دارد
آیت الله اراکی تاکید کرد: وحدت ملت مانند دژ محکمی است که ملت را از آسیب های داخلی و خارجی مصون می دارد؛ در صورت یکپارچگی مردم، ملت در برابر دشمن تبدیل به یک ملت فولادین آسیب ناپذیر می شود و در برابر چالش های داخلی نیز مقاوم خواهد شد.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب افزود: آنها که می خواهند اراده و فرهنگ و منافع اقتصادی ملتی را غارت کنند اولین کار آنها، شکستن وحدت ملت است و برای این کار باید فتنه کنند یعنی باید راه مردم را غبارآلود کنند.
 
وی اظهار داشت: در صورت پراکندگی مردم و غبار آلود شدن مسیر آنها، راه برای نفوذ به آنان نیز فراهم می شود؛ سرانجام ملت فتنه پذیر، پراکندگی و نابودی و ذلت است؛ عزت ملت ها و دستیابی آنها به آرمان های بزرگ در گروی یکپارچگی ملت ها است.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب تصریح کرد: در فتنه 88 متاسفانه با خطر پراکندگی مردم و غبارآلود شدن مسیر آنان مواجه بودیم ؛ نتیجه پراکندگی ستیز داخلی و نابودی است.
 
کسانی که دست در فتنه داشتند به ملت خیانت کردند
آیت الله اراکی افزود: کسانی که دست در فتنه داشتند واقعا به این ملت خیانت کردند حتی اگر واقعا به اسلام اعتقاد نداشته باشند.
 
وی اظهار داشت: خطاب به اهل فتنه می گویم اگر دین ندارید، اگر به قرآن اعتقاد ندارید و اگر به رسول اکرم (ص) معتقد نیستند حداقل به منافع ملی بیندیشید، ملی حقیقی باشید نه ملی بنام -یعنی آنهایی که بیگانه پرست هستند-، اگر می گویید ملی هستید چرا سنگ آمریکا را به سینه می زنید.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب تاکید کرد: سیاست های رهبر معظم انقلاب به نفع ملت است ؛ اما برخی ها می گویند سیاست های کلان جمهوری اسلامی که توسط کارشناسان متعهد تصویب می شود به نفع ملت نیست.

 شیعه انگلیسی و  اسلام آمریکایی هدفش تفرقه در جهان اسلام است
آیت الله اراکی در ادامه اظهار داشت: امروز دشمن ، یکپارچگی امت های اسلام را با استفاده از جریان های انحرافی گاهی با پرچم سنی و گاهی با پرچم شیعه، هدف گرفته است؛ متاسفانه دشمن فهمیده است که مردم ایران به اسلام، وجود مقدس نبی اکرم و قرآن علاقمند هستند بنابراین هدف دشمن این است که مردم را از اسلام و قرآن جدا کند و بهترین راه از نظر آنان این است که اسلام های بیگانه و تشیع ضد حقیقت بتراشند، گروهی بتراشند که بیشتر از شیعیان حقیقی برای امام حسین (ع) سینه بزنند، آنها وانمود به اسلام می کنند، این گروه ها شیعیان انگلیسی هستند که آنها را به عنوان عامل نفوذی بین جوامع نفوذ می دهند.
 
وی با بیان اینکه هدف دشمن این است که ما را از اسلام و قران دور کند، اظهار داشت: همچنین دشمن گروه سنی به نام داعش و النصره و... را در جوامع سنی نفوذ داده است، در حالی که این گروه به هیچ چیزی اعتقاد ندارند، این کارها به خاطر این است که شیعه را به جان سنی و سنی را به جان شیعه بیاندازند. به خاطر آن است که بتوانند سوریه و عراق حتی اگر دستشان برسد عربستان را چندپاره کنند؛ باید مراقب این توطئه باشیم.
https://taghribnews.com/vdccxeqip2bqss8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی