تاریخ انتشار۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب : 246102
آیت الله صافی گلپایگانی در مراسم رونمایی از موسوعه السنه النبویه فی مصادر المذاهب اسلامیه:

امیدواریم موسوعه سبب ایجاد وحدت بیشتر میان شیعه و سنی شود

تنا- اختصاصی
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی بیان کرد: امیدواریم این موسوعه سبب شود شیعه و سنی تقریب پیدا کرده و به هم نزدیک شوند و آن ها نیز بدانند که باید وارد این راه شوند.
امیدواریم موسوعه سبب ایجاد وحدت بیشتر میان شیعه و سنی شود
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) از قم، آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید در مراسم رونمایی از موسوعه نفیس «السنه النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه» که روز دوشنبه در سالن اجتماعات دارالشفاء برگزار شد، با تبریک روز مباهله خاطرنشان کرد: بنده از آقایان بزرگوار که این برنامه را انجام داده و موسوعه را با این کیفیت تدوین کرده اند، تشکر می کنم و امیدوارم عنایت اهل بیت(ع) و امام زمان(عج) شامل حالشان شود.

وی تأکید کرد: موسوعه ای که تدوین شده بسیار عظیم و بزرگ است و امیدواریم آثار و برکات آن برای تمام مسلمانان که به دنبال حقایق هستند، باشد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: آیت الله العظمی بروجردی نیز می خواستند موسوعه تدوین کنند که به سبب برخی مسائل از تدوین آن منصرف شدند. ولی الحمدلله امروز با این کیفیت واقعه شده و امیدواریم آثار آن برای شیعیان اهل بیت(ع) و کسانی که می خواهند حقایق اسلام، قرآن و عترت را بدانند، باشد و بتوانیم معارف اهل بیت(ع) را در میان دیگر مذاهب منتشر کنیم تا آن ها نیز روایات ائمه اطهار(ع) را با روایات خودشان مقایسه کنند.

وی ادامه داد: إن شالله این موسوعه سبب شود دیگران بدانند که منبع شان دارای کمبود بوده و اگر می خواهند به مقاصد اسلام برسند، باید به روایات اهل بیت تکیه کنند و بدانند که مسأله اصلی حدیث ثقلین است.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با تأکید بر این که نهج البلاغه و صحیفه سجادیه کتاب های غنی شیعیان هستند، خاطرنشان کرد: غنای علمی تشیع بیشتر از آن است که بتوان بیان کرد و دیگران نمی توانند در برابر ما عرض اندام کنند و حرفی داشته باشند.

وی اضافه کرد: یکی از آثار موسوعه «السنه النبویه فی مصادر المذاهب اسلامیه» این است که آن ها متوجه شوند اگر می خواهند به علم برسند باید به سراغ اهل بیت(ع) بروند. امیدواریم این موسوعه سبب شود شیعه و سنی تقریب پیدا کرده و به هم نزدیک شوند و آن ها نیز بدانند که باید وارد این راه شوند.
 
https://taghribnews.com/vdccxeqii2bq0s8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی