تاریخ انتشار۲۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب : 293407

​محاکمه شیخ علی سلمان به اتهام جاسوسی برای قطر

دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین به همراه دوتن از فعالان بحرینی به اتهام جاسوسی برای قطر و تلاش برای براندازی نظام محاکمه خواهند شد.
​محاکمه شیخ علی سلمان به اتهام جاسوسی برای قطر
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دادستانی بحرین اعلام کرد که حجت الاسلام شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین، 27 نوامبر به اتهام همکاری و جاسوسی با قطر مجددا محاکمه خواهد شد.
 
شیخ علی سلمان که در حال سپری کردن محکومیت چهارساله خود است، به همراه شیخ حسن سلطان و علی الاسود در این تاریخ در دادگاه جنایی بحرین حاضر خواهند شد.
 
بنا به اعلام منابع خبری بحرین، این سه تن به اتهام جاسوسی و همکاری با قطر با هدف انجام اقدامات خرابکارانه درون بحرین و آسیب اقتصادی، سیاسی و نظامی و نیز منافع ملی و کاهش اعتبار خارجی محاکمه خواهند شد.
 
همچنین شیخ علی سلمان و دو روحانی دیگر، به پذیرش مبالغ هنگفت از قطر در مقابل افشای برخی اطلاعات نظامی و معلومات مرتبط با شرایط داخلی بحرین و نیز انتشار اخبار و شایعه‌های بی‌اساس با هدف آسیب به اقتصاد و وجهه سیاسی بحرین متهم شدند.
 
دبیرکل جمعیت الوفاق در سال 2015  به اتهام «اهانت به وزارت کشور و براندازی نظام از طریق شوراندن مردم علیه حکومت»، به چهار سال حبس محکوم شد.
 
دادگاه تجدید نظر بحرین این حکم را به هفت سال افزایش داد اما در اقدامی نادر دیوان عالی بحرین مجددا حکم چهارسال را تایید کرد.
https://taghribnews.com/vdccx1qim2bqo08.ala2.html
مرجع : رسا نیوز
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی