تاریخ انتشار۲۶ دی ۱۳۹۲ ساعت ۹:۳۹
کد مطلب : 150513
مفتی اعظم فقه شافعی ایران:

توطئه ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی نقشه ای کهنه و از کار افتاده است

مفتی اعظم فقه شافعی ایران به درماندگی دشمنان اسلام در برابر نفوذ آموزه های انسان ساز این آیین مترقی اشاره کرد وبر تقویت مبانی هویت بخش اسلامی و توجه ویژه مسلمانان به وحدت و انسجام در جامعه تأکید کرد.
توطئه ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی نقشه ای کهنه و از کار افتاده است
به گزارش خبرنگار تقریب از سنندج، ماموستا حسام الدین مجتهدی، در همایش مشعل داران وحدت که با حضور علما و روحانیون برجسته اهل سنت استان های کردستان و آذربایجان غربی در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: اسلام دین صلح، عدالت و تکریم انسان ها بوده و هر گونه خشونت و تعرض به جان و مال انسان ها در دین اسلام محکوم است.

وی افزود: در طول ۱۴ قرن از عمر با عزت اسلام و گسترش روز افزون امت اسلامی همواره شاهد توطئه افکنی دشمنان اسلام نیز بوده ایم و آنان با هدف خدشه دار کردن اعتقادات مسلمانان و دور کردن آنان از آموزه های قرآنی به میدان آمده اند.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: از آنجایی که دشمنان اسلام نتوانسته اند که اصل اسلام و آموزه های قرآنی را خدشه دار کنند هم اکنون به سوی اصل مسلمان بودن ما آمده اند و در این مسیر نیز با ترویج خرافات و انحراف افکار جوانان مسلمان می خواهند توطئه های شیطانی خود را عملی نمایند.

وی خاطر نشان کرد: ایجاد تفرقه بین اهل سنت و اهل تشیع یک نقشه کهنه و از کار افتاده برای دشمنان بوده و آنان نخواهند توانست جلوی موج بیداری اسلامی و نفوذ آموزه های اسلامی را در سطح جهان بگیرند.

ماموستا مجتهدی افزود: ترویج افکار انحرافی و تندرو به نام اسلام و با زرق و برق حداکثری با هجمه قرار دادن جامعه هدف که جوانان هستند زمینه را برای تولد گروه های تکفیری و سلفی ایجاد کرده و متأسفانه هم اکنون این گروه های تندرو ضرباتی را به پیکره اسلام وارد می کنند که دشمنان حتی در خواب هم نمی دیدند.

این عالم برجسته اهل سنت کشور با هشدار نسبت به فعالیت های ضد انسانی و ضد اسلامی گروه های تکفیری در کشورهای اسلامی اظهار داشت: مخدوش کردن چهره صلح طلب مسلمانان و فراهم کردن تسلط جبهه استکبار برای تاراج منابع خدادادی مسلمانان از جمله اهدافی است که گروه های تکفیری به عنوان مزدوران و عاملان کشورهای غربی دنبال می کنند.

ماموستا مجتهدی خاطر نشان کرد: بدون شک هوشیاری و بصیرت روز افزون مسلمانان می تواند مانعی مؤثر در برابر رشد گروه های تکفیری و مقابله با اعمال ضد اسلامی آنان باشد لذا بر همه ما واجب است که با حفظ اتحاد و انسجام خویش در برابر این توطئه ها بسیج شویم.
https://taghribnews.com/vdccsxqs12bqpp8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی