تاریخ انتشار۱۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : 255517

هلاکت سه فرماندۀ داعش در موصل/ پنتاگون: البغدادی همچنان زنده است

نیروهای امنیتی عراق در عملیات آزادسازی موصل، پایتخت خودخواندۀ داعش در این کشور، سه نفر از سران این گروه تروریستی را به هلاکت رساندند.
هلاکت سه فرماندۀ داعش در موصل/ پنتاگون: البغدادی همچنان زنده است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، ستاد فرماندهی پلیس فدرال امروز اعلام کرد: سه نفر از سران داعش به نام‌های ابو خطاب، ابو یاسین و معاویه در حملۀ پلیس فدرال به مواضع آنان کشته شدند.

ستاد فرماندهی پلیس فدرال عراق در حالی مرگ این سه نفر را اعلام کرد که مقام‌های آمریکایی از زنده بودن ابوبکر البغدادی، سرکردۀ گروه تروریستی داعش، خبر داده‌اند.

"پیتر کوک" سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، به شبکۀ خبری سی‌ان‌ان گفت: ما معتقدیم که البغدادی زنده است و همچنان داعش را هدایت می‌کند؛ برای ردگیری تحرکات وی، هر اقدامی که بتوانیم انجام می‌دهیم.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا همچنین با اشاره به کشته شدن عدۀ زیادی از سران داعش افزود: سرکردۀ این گروه تروریستی در پیدا کردن مشاوران و معتمدان جدید، به شدت دچار مشکل و به نوعی منزوی شده است.

برخی منابع محلی در استان نینوا پیشتر اعلام کرده بودند، البغدادی در منطقۀ مرزی البعاج واقع در غرب این استان دیده شده است.

"فؤاد حسین" رئیس دیوان ریاست اقلیم کردستان، اواسط آبان ماه در مصاحبه با نشریۀ انگلیسی ایندیپندنت گفت: البغدادی ظرف حدود 9 ماه گذشته در محافل عمومی ظاهر نشده اما به احتمال بسیار زیاد همچنان زنده‌ است و در موصل به سر می‌برد.
https://taghribnews.com/vdccspqim2bqpp8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی