تاریخ انتشار۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۹:۳۷
کد مطلب : 215313
امیرعبداللهیان:

به حمایت های خود از سوریه ادامه می دهیم

معاون عربی و آفریقایی وزارت امورخارجه کشورمان با بیان اینکه در نشست بین المللی سوریه، اختلاف اساسی بر سر تعیین مصادیق گروه های تروریستی بود، تأکید کرد:در گفت وگوی ملی سوریه جایی برای تروریست ها وجود ندارد.
به حمایت های خود از سوریه ادامه می دهیم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، " حسین امیرعبداللهیان" در پایان سومین نشست بین المللی سوریه در محل هتل پلاس نیویورک گفت: در سومین نشست بین المللی سوریه اختلاف اساسی بر سر تعیین مصادیق گروه های تروریستی بود.

وی افزود: "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان که ریاست هیأت ایرانی را برعهده داشت، با استدلال های منطقی مانع آن شد که لیستی جهت دار در موضوع گروه های تروریستی به تصویب برسد و در نهایت توافق شد که کارگروهی متشکل از ایران، روسیه، عمان، مصر، ترکیه، اردن و فرانسه برای تنظیم این لیست و ارائه به سازمان ملل اقدام کند.

امیرعبداللهیان با اشاره به قطعنامه مصوب شورای امنیت گفت: تهران از توقف درگیری ها، مبارزه جدی با تروریسم، آغاز روند سیاسی و کمک به بازگشت آوارگان سوریه به کشورشان حمایت می کند، همچنین تهران، مسکو و تعدادی از کشورهای شرکت کننده در اجلاس معتقدند، هیچ کس نمی تواند به جای مردم سوریه تصمیم بگیرد.

معاون عربی و آفریقایی وزارت امورخارجه کشورمان، با بیان اینکه  به حمایت های خود از سوریه ادامه می دهیم و در پایان روند سیاسی فقط مردم سوریه تصمیم خواهند گرفت، افزود: ما از گفت وگوهای سوری- سوری حمایت می کنیم، در گفت وگوی ملی سوریه جایی برای تروریست ها وجود ندارد اما معارضه واقعی و معتقد به راه کار سیاسی، نقش خود را ایفا خواهد کرد.

امیرعبداللهیان اظهارداشت: انتظار می رود، قطعنامه جدید سازمان ملل روند مبارزه با تروریسم و فرایند سیاسی را بر مبنای تعهد کشورها و رأی شفاف مردم سوریه تقویت کند.
وی تصریح کرد: اکنون زمان آن گذشته است که برخی بخواهند با استفاده ابزاری از تروریسم به مداخلات خود در سوریه ادامه دهند.
 
https://taghribnews.com/vdccspqi12bqs18.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی