تاریخ انتشار۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۹:۵۸
کد مطلب : 239812

کمک تسلیحاتی انگلیس به عربستان

تنا
آمارهای منتشر شده نشان می‌دهند دولت انگلیس از زمان آغاز جنگ یمن، مجوز فروش بیش از چهار میلیارد دلار سلاح و تجهیزات را به عربستان سعودی تأیید کرده است.
کمک تسلیحاتی انگلیس به عربستان
آمارهای جدید نشان می‌دهند دولت انگلیس از زمان آغاز حنگ یمن، مجوز صادرات  3.3 میلیارد «پوند»  (برابر با حدود 4.3 میلیارد دلار) دلار سلاح انگلیسی به عربستان از زمان آغاز جنگ یمن را صادر کرده است. به گزارش فارس،
روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، روز چهارشنبه با گزارش این خبر افزود انگلیس درخواست‌های مکرر برای فروش بمب به دولت عربستان که متهم به ارتکاب جنایت جنگی در یمن است را نادیده گرفته است. 
دولت انگلیس بین آوریل سال 2015 تا مارس سال 2016 قرارداد فروش 2.2 میلیارد پوند سلاح شامل پهپاد، بالگرد و سایر تجهیزات هوایی به عربستان را امضا کرد. 
مطابق این گزارش، لندن، در همین بازه زمانی 1.1 میلیارد پوند هم برای فروش بمب، موشک و نارنجک مجوز صادر کرده است. 
در همین ارتباط روز سه‌شنبه گزارش شده بود محافل سیاسی داخلی در انگلیس، از «بوریس جانسون»، وزیر خارجه تازه روی کار آمده این کشور خواسته‌اند با تحول در سیاست این کشور از تحقیقات مستقل بین‌المللی درباره جرایم جنگی عربستان در یمن حمایت کند. 
«استفان توئیگ»، رئیس کمیته منتخب تحولات بین‌المللی در نامه‌ای روز سه‌شنبه از آقای جانسون خواسته رویکرد تازه‌ای در قبال جنگ یمن اتخاذ کند. 
این کمیته، پیشتر خواستار توقف صادرات سلاح به عربستان سعودی، در پرتو وجود شواهدی از ارتکاب جنایت‌های جنگی توسط ریاض در یمن شده بود.
https://taghribnews.com/vdccsoqii2bq148.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی