تاریخ انتشار۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب : 257713

هشدار دبیرکل اتحادیه عرب درباره انتقال سفارت آمریکا به قدس

احمد ابوالغیط در دیدار با مقامات لبنانی، درباره تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی هشدار داد.
هشدار دبیرکل اتحادیه عرب درباره انتقال سفارت آمریکا به قدس
به گزارش خبرگزاری تقیب(تنا)، "احمد ابوالغیط"دبیرکل اتحادیه عرب، برای بررسی آخرین تحولات منطقه خاورمیانه به لبنان سفر کرد و با میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان، سعد حریری، نخست وزیر و نبیه بری، رئیس پارلمان این کشور دیدار کرد.

وی در دیدار با سعد حریری ضمن تبریک به وی به دلیل انتصابش در پست نخست وزیری، با حریری درباره شرایط کشورهای عربی و اوضاع لبنان و نیز چگونگی حل مشکلات منطقه و مشکلات موجود در روابط کشورهای عربی گفتگو کرد.

در این دیدار همچنین مسأله ریاست جمهوری جدید آمریکا و چگونگی تعامل رئیس جمهور جدید این کشور با جهان عرب و موضعگیری این کشورها جهت مقابله با هرگونه تغییری در این روند، بررسی شد.

در این دیدار دو طرف درباره موضوع انتقال احتمالی سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی و پیامدهای آن نیز گفتگو  و مخالفت خود را با این اقدام اعلام کردند.

دبیرکل اتحادیه عرب با اشاره به اینکه اولین سفرش به لبنان به دلیل خلأ ریاست جمهوری در این کشور به تاخیر افتاد، گفت: اکنون بر حمایت اتحادیه عرب از لبنان تأکید و از نقش بزرگ این کشور در داخل و خارج اتحادیه تقدیر می‌کنم.

رئیس‌جمهوری لبنان نیز در دیدار با دبیرکل اتحادیه عرب تأکید کرد، لبنان از هر اقدامی در راستای تقویت همبستگی میان کشورهای عربی حمایت می‌کند و امیدوار است که نشست آتی سران اتحادیه عرب، که قرار است 29 ماه مارس آتی در اردن برگزار شود، به حل مشکلات موجود در کشورهای عربی بپردازد.

ابوالغیط نیز گفت: در صورت برقراری آتش‌بس و آغاز روند سیاسی در سوریه، اتحادیه عرب کار خود را برای بازسازی این کشور آغاز می کند.

وی ادامه داد: اتحادیه عرب موضعگیری لبنان در مورد مسأله آوارگان سوری را درک کرده و حمایت‌ها و کمک‌های این کشور به پناهجویان را تأیید می‌کند.

دبیرکل اتحادیه عرب در واکنش به اظهارات ترامپ درباره قدس اشغالی گفت: این سخنان نیازمند شفاف‌سازی از سوی دولت آمریکا است؛وی به ترامپ در مورد انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی و اتخاذ هرگونه اقدام بررسی نشده‌ای هشدار داد.
 
 
https://taghribnews.com/vdccsmqi12bqpm8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی