تاریخ انتشار۲۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۹:۴۰
کد مطلب : 262410

انتقاد دیده بان حقوق بشر از تداوم فروش سلاح های آمریکایی به عربستان

مدیر نهاد دیده بان حقوق بشر با اشاره به موارد متعدد نقض حقوق بشر از سوی عربستان سعودی، تصمیم دولت جدید آمریکا برای تداوم فروش سلاح به این کشور را به شدت مورد انتقاد قرار داد.
انتقاد دیده بان حقوق بشر از تداوم فروش سلاح های آمریکایی به عربستان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، «کنث راث» مدیر نهاد دیده بان حقوق بشر روز جمعه در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: دولت سعودی زنان را سرکوب می کند، غیرنظامیان یمنی را می کشد و اسلام افراطی را رواج می دهد. با این وجود ترامپ به فروش سلاح به آنها ادامه می دهد.
 
وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه ادامه فروش آن دسته از تسلیحاتی را به عربستان سعودی تایید کرده بود که فروش آنها در اواخر دوره ریاست جمهوری «باراک اوباما» به واسطه نگرانی های حقوق بشری متوقف شده بود.
 
در کنار نگرانی های حقوق بشری که به ویژه درباره وضعیت زنان در عربستان سعودی وجود دارد، این کشور از ششم فروردین سال 1394 هم اقدام به تجاوز نظامی همه جانبه علیه یمن با هدف بازگرداندن «عبدر به منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت کرده است.
 
خبرگزاری رویترز در همین خصوص چندی پیش گزارش داده بود که کارشناسان سازمان ملل که تحولات یمن را پیوسته رصد می کنند، در گزارش سالانه جدید خود، حملات هوایی ائتلاف تحت هدایت عربستان سعودی در یمن را مصداق احتمالی جنایات جنگی دانسته اند.
 
سازمان عفو بین الملل هم روز پنجشنبه در همین رابطه گزارش داد که عربستان سعودی برای سومین بار در ماه گذشته میلادی دست به استفاده از بمب های خوشه ای و ترکشی در یمن زده است.
این در حالی است که استفاده از این نوع تسلیحات ممنوع اعلام شده است.
 
https://taghribnews.com/vdccsiqix2bqe08.ala2.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی