تاریخ انتشار۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب : 246319

سازمان ملل در مورد وضعیت لیبی هشدار داد

" مارتین کوبلر" نماینده سازمان ملل در امور لیبی، هشدار داد که این کشور آفریقای شمالی با بن بست سیاسی و تحولات نظامی مخاطره آمیز روبرو شده است.
سازمان ملل در مورد وضعیت لیبی هشدار داد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، کوبلر در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در سوییس گفت:متأسفانه ما اکنون با یک بن بست سیاسی روبرو هستیم.

وی با استناد به تصرف اخیر تأسیسات نفتی کلیدی لیبی از سوی نیروهای "مارشال خلیفه حفتر" که دولت وفاق ملی را به رسمیت نمی شناسد، گفت: در عین حال، لیبی شاهد پدید آمدن تحولات نظامی خطرناک است.

کوبلر همچنین به نبرد نیروهای وفادار به دولت وفاق ملی با داعش در سرت که حدود 699 کشته و هزاران مجروح برجای گذاشته اشاره کرد و گفت:خطر افزایش تنش درپایتخت را نیز نباید دست کم گرفت.

کوبلر با اشاره به اینکه مناقشات مسلحانه چندگانه در لیبی همچنان زندگی غیرنظامیان را تحت تأثیر قرار داده است،افزود: در فواصل اول مارس تا 31 اوت سازمان ملل 287 مورد تلفات غیرنظامیان از جمله 141 مورد مرگ و 146 مورد جراحت را به ثبت رسانده است که در بین قربانیان سی کودک کشته شده و 28 کودک زخمی وجود داشتند.

به گفته کوبلر، در "بنغازی" دومین شهر بزرگ لیبی در شرق این کشور بیش از یکصد خانوار در حال حاضر در مناطق درگیری گرفتار شده و با بمباران های مداوم و کمبود موادغذایی و دارویی و برق روبرو هستند؛ اقتصاد این کشور نیز ضربه سختی خورده است.

نماینده سازمان ملل همچنین وضعیت هولناک مهاجران، پناهندگان و پناهجویان در لیبی را که سعی دارند به اروپا بروند مورد تأکید قرار داد.

لیبی که از زمان سقوط و مرگ معمر قذافی دیکتاتور این کشور در سال 2011 دستخوش نا آرامی شده، شاهد یافتن جای پایی از سوی گروه داعش در این کشور نیز بوده است.

یک دولت وفاق ملی در ماه مارس تحت حمایت سازمان ملل و قدرت های غرب در طرابلس پایتخت لیبی تشکیل شده ولی نتوانسته است در مواجهه با یک دولت رقیب در شرق مرجعیت خود را تعمیم دهد.
 
 
https://taghribnews.com/vdccseqio2bq018.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی