تاریخ انتشار۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۹:۲۳
کد مطلب : 233016

انتقاد اردوغان از آمریکا برای حمایت از شبه‌نظامیان کُرد

رئیس‌جمهوری ترکیه از آمریکا به دلیل حمایت از شبه‌نظامیان کُرد در سوریه انتقاد کرد.
انتقاد اردوغان از آمریکا برای حمایت از شبه‌نظامیان کُرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در سخنانی حمایت آمریکایی‌ها از شبه‌نظامیان کُرد از جمله "یگان‌های مدافع خلق" را محکوم کرد.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها دوستان ما و همپیمانان ما در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هستند، بنابراین نباید سربازان خود را با لباس‌های دارای آرم یگان‌های مدافع خلق به سوریه بفرستند.
 
اظهارات اردوغان پس از آن مطرح می شود که خبرگزاری فرانسه تصاویری از نیروهای آمریکایی در سوریه را با لباس‌هایی با آرم یگان‌های مدافع خلق منتشر کرد.
 
رئیس‌جمهوری ترکیه تصریح کرد: حزب کارگران کردستان، یگان‌های مدافع خلق و حزب اتحاد دموکراتیک و داعش هیچ فرقی ندارند و همه آنها تروریست هستند.
 
اردوغان آمریکا را به صداقت نداشتن در رویکرد خود به دلیل حمایت از شبه‌نظامیان کُرد متهم کرد و افزود: به اعتقاد من لازم است در سیاست صداقت داشت.
 
در همین حال، مولود چاووش‌اوغلو، رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه، آمریکا را به خیانت و اِعمال معیارهای دوگانه متهم کرد و گفت: از این پس سربازان آمریکایی می‌توانند لباس‌هایی با آرم القاعده، داعش یا بوکوحرام هم به تن کنند!
https://taghribnews.com/vdccs1qie2bq1x8.ala2.html
مرجع : ایسنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی