تاریخ انتشار۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب : 199952
جدیدترین گزارش عفو بین الملل؛

جنایت اسرائیل علیه بشریت در غزه

تنا-لندن
عملیات اسرائیل در غزه یکی از بحث برانگیزترین عملیات مخفی است که پس از اسیر شدن ستوان گلدین با هدف کشتن او صورت گرفته است.
جنایت اسرائیل علیه بشریت در غزه
سازمان عفو بین الملل درجدیدترین گزارش خود که امروز منتشرکرده، گفته است رفتار اسراییل در غزه می تواند جنایت علیه بشریت تلقی شود.
به گزارش خبرنگار تقریب (تنا) از لندن، رسانه های انگلیس امروز گزارشی را از سازمان عفو بین الملل منتشر کردند که نشان می دهد رژیم صهیونیستی سال گذشته در حمله به غزه در منطقه رفح قصد کشتن تعمدی سرباز اسیر شده خود به دست فلسطینی  ها را داشته است.

این گزارش حاکی است، ارتش اسراییل در عملیات کاملا سری با بمباران سنگین تونلی در منطقه رفح که محل نگهداری ستوان گلدین سرباز اسراییلی اسیر شده به دست فلسطینی ها بود ،این سرباز اسراییلی را به همراه 16 نفر دیگر کشته است.

پیش تر نیز گزارشهایی علیه جنایات صهیونیست ها درحمله علیه مردم بی گناه غزه منتشر شده بود اما آنگونه که در گزارش امروز سازمان عفو بین الملل آمده ،گزارش های پیشین تنها بر مبنای شهادت شاهدان عینی استوار بود اما گزارش جدید متکی بر تحقیقات یک گروه از محققان دانشگاه گلداسمیت لندن متکی است که با استفاده از شیوه های هنری و بازسازی شرایط اتفاق افتاده ونیز بهره گیری از عکس ها و ویدیوهای منتشر شده بر روی شبکه های اجتمایی، حرکت دودها وسایه ها ،موفق شده اند  که یک جدول زمانی از حادثه به دست آورند که همگی شواهد و استنادات محکمی را به دست می دهد که بیانگر کشتن تعمدی سرباز اسراییلی بدست جوخه های ترور  ارتش صهیونیستی است.

این گزارش همچنین می افزاید،شدت بمباران در روز اول آگوست به حدی زیاد بود که امکان زنده ماندن کسی در تونل وجود نداشت اما به غم گزارش ها مبنی برکشته شدن همه ساکنان تونل ،بمباران ها همچنان تا سه روز ادامه پیدا کرد .

همچنین یافته های این تحقیقات نشان می دهد که ارتش اسراییل در فاصله بین اول تا چهارم آگوست مکان هایی را هدف حمله هوایی قرارداده که همگی محل زندگی و تجمع افراد غیرنظامی بوده و در این مدت چندین آمبولانس و یک مورد بیمارستانی در غزه که ارتش اسراییل در آن زمان احتمال می داد سرباز اسیر شده اش به آنجا انتقال داده شده باشد بمباران شد و در مواردی حتی به روی مردم درحال فرار از معرکه جنگ هم آتش گشوده است .در طول این چند روز 135 نفر غیر نظامی کشته شدند.

 این عملیات یکی از بحث برانگیزترین عملیات مخفی ارتش اسراییل است که پس از اسیر شدن ستوان گلدین با هدف کشتن او صورت گرفته است.
گفته می شود پس از اسیر شدن دو سرباز اسراییلی به دست نیروهای حزب الله لبنان در سال 1980 ،فرماندهان ارتش اسراییل دستوری را مبنی بر پیشگیری از اسیر شدن سربازانش صادر کرده است، حتی اگر به قیمت جان آنان تمام شود.
هدف از این فرمان پیشگیری از درخواست مبادله اسرا از جانب فلسطینی ها یا حزب الله لبنان بود که معمولا در قبال یک یا دو اسیر اسراییلی مجبور به آزادسازی تعداد زیادی زندانی فلسطینی می شدند.

سازمان عفو بین الملل می گوید ،لیستی از سوالات جزیی در باره گزارش منتشر شده را برای مقامات اسراییل فرستاده اما هیچ پاسخی دریافت نکرده است.

مطابق گزارش های رسمی سازمان های بین المللی در  50 روز عملیات نظامی ارتش صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه در تابستان سال گذشته 2200 فلسطینی به شهادت رسیدند.




 
https://taghribnews.com/vdccpoqsi2bqoo8.ala2.html
مرجع : سازمان عفو بین الملل،روزنامه تلگراف
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی