تاریخ انتشار۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب : 239155

آغاز دومین ماه تحصن مردم بحرین

در ورای توصیه ها و فرامین عربستان برای سرکوب بیشتر در بحرین، به خوبی می توان، نقش آمریکا و انگلیس را که درحال بهره برداری های نامشروع از برخی از جزایر بحرینی به عنوان پایگاه نظامی هستند، مشاهده کرد.
آغاز دومین ماه تحصن مردم بحرین


 
بسمه تعالی


آغاز دومین ماه تحصن مردم بحرین
 

      تحصن مردم انقلابی بحرین در اعتراض به سلب تابعیت «آیت الله شیخ عیسی قاسم» وارد دومین ماه خود شد و این امر را به اثبات رساندکه: اعمال فشارهای فوق العاده و انواع تهدیدات رژیم آل خلیفه علیه ملت مسلمان بحرین، نه تنها نخواهد توانست مردم این کم جمعیت ترین کشورمنطقه را به دست برداشتن از حمایت هایشان از علما و روحانیان بلند پایه این کشور مجبورکند؛ بلکه، سبب خواهد شد تا انقلاب ضد استبدادی و ضد استعماری آن ها بعد از حدود پنج سال و نیم، بازهم، دامنه و عمق بیشتری پیدا کند.
 

      چنانکه تصاویر رویدادهای هفته گذشته بحرین شهادت دادند:  مزدوران و شبه نظامیان آل خلیفه در تازه ترین یورش سرکوبگرانه خود به تحصن کنندگان حاضر در اطراف منزل «شیخ عیسی قاسم» با شکست روبرو شدند و در تازه ترین اقدامات ضد حقوق بشری خود در جلوگیری از برگزاری نماز جمعه مردم بحرین نیز کاری از پیش نبردند.
 

  این دو واقعه پیاپی به معنای آن بود که مردم مسلمان و وفادار بحرین، دعوت علما وروحانیان این کشور را مبنی بر «ضرورت حضور گسترده و مستمر در اطراف منزل آیت الله عیسی قاسم»، با جان ودل پذیرفته اند و از آنچه با عنوان «خشن ترین اقدامات سرکوبگرانه» یا «سرکوب آهنین» از آن یاد می شود،ترس و واهمه ای به دل راه نمی دهند.  
 

      اگر به یک ماه پیش یعنی زمان اعلام سلب تابعیت «شیخ عیسی قاسم» بازگردیم خواهیم دید که دراین صحنه هم، رژیم پادشاهی بحرین، خود تصمیم گیرنده نبوده و درخفت بار ترین شیوه ممکن،  فرامین پادشاه سعودی را دراعمال فشارها و تضییقات ظالمانه و غیرقانونی علیه این روحانی عالیمقام بحرینی به اجرا درآورده است. زیرا این «ملک سلمان» پادشاه سعودی بود که در نامه ای به «حمد بن عیسی»شاه بحرین، از وی خواسته بود که با توجه تأثیرات انقلاب مردم بحرین برمردم شرق عربستان « همه تصمیمات لازم را علیه شیخ عیسی احمد قاسم اتخاذ کند»
 

        البته از دیدگاه علما وروحانیان بحرینی، در ورای توصیه ها و فرامین عربستان برای سرکوب بیشتر در بحرین، به خوبی می توان، نقش آمریکا و انگلیس را که درحال بهره برداری های نامشروع از برخی از جزایر بحرینی به عنوان پایگاه نظامی هستند، مشاهده کرد. یعنی همان دوکشوری که سال های سال است در خلیج فارس، حضوری استعماری دارند و در حال حاضر تحرکات تازه ای را برای حضور گسترده تر در خلیج فارس آغاز کرده اند.
 

    چنانکه انگلیس بعد ازگذشت 43 سال از تعطیلی پایگاه نظامی اش در بحرین، بازسازی آن را  آغاز کرده و  آمریکا نیز باوجود اولویت دادن به حضور نظامی اش در شرق آسیا، حضور نظامی را  از اولویت های راهبردی اش، خارج نساخته است.
 

       به هرترتیب آمریکا، انگلیس و رژیم های دیکتاتوریِ متحدشان در منطقه، چه بخواهند یا نخواهند، سیاست های سرکوبگرانه آن ها در بحرین،  نتایجی کاملا متضاد با خواست آن ها در پی داشته، چنانکه بنا به گفته  شخصیت های سیاسی و مذهبی این کشور، با آغاز دومین ماه تحصن مردم در اطراف منزل شیخ عیسی قاسم،  بن بست سیاسی در  بحرین در حال کامل شدن است و اوضاع کنونی «منامه» پایتخت، به  بمب ساعتی شباهت پیدا کرده است.




 
https://taghribnews.com/vdccpoqip2bq1s8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی