تاریخ انتشار۲۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : 299852

هم‌صدایی رهبران مسیحی و مسلمان لبنان علیه تصمیم ترامپ

رهبران مسیحی و مسلمان لبنان با شرکت در نشستی مشترک، ضمن محکوم کردن اقدام اخیر ترامپ علیه بیت‌المقدس، خواستار حمایت از فلسطینیان در مقابله با این تصمیم ظالمانه شدند.
هم‌صدایی رهبران مسیحی و مسلمان لبنان علیه تصمیم ترامپ
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شرکت کنندگان در نشست اسلامی- مسیحی در بکرکی لبنان،ضمن محکوم کردن تصمیم اخیر رئیس جمهوری آمریکا درباره قدس اشغالی، خواستار تلاش سران کشورها برای منصرف‌کردن وی از این تصمیم شدند.

نشست اسلامی - مسیحی که با حضور جاثلیق آرام اول رهبر حوزه عالی دینی ارامنه سیلیسی و دیگر رهبران مسلمان و مسیحی لبنان  برگزار شد، مخالفت خود را با تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره قدس اعلام کرد و آن را به منزله تحریک بیش از سه میلیارد انسان و به مبارزه طلبیدن آنها دانست. 

شرکت کنندگان در این نشست خواستار حمایت از فلسطینیان در مقابله با این تصمیم ظالمانه شدند و از سران سیاسی عرب و غیر عرب خواستند برای اعمال فشار بر دولت آمریکا جهت انصراف از این تصمیم تلاش کنند؛ شرکت کنندگان در این نشست همچنین تأکید کردند، این تصمیم اهانت به هویت نمادین قدس به عنوان یک شهر معنوی است و این شهر محل تلاقی همه ادیان آسمانی به‌ شمار می آید.

دونالد ترامپ  رئیس جمهوری آمریکا، ششم دسامبر با وجود مخالفت‌های گسترده منطقه‌ای و جهانی اعلام کرد، واشنگتن به طور رسمی قدس را پایتخت رژیم اسرائیل می‌شناسد و سفارت خود را به این شهرمنتقل می‌کند؛ این اقدام رئیس جمهوری آمریکا علاوه بر واکنش خشم آلود ملت فلسطین، موجی از اعتراض را در محافل دولتی، سیاسی و دینی جهان اسلام و مسیحیت در منطقه خاورمیانه و جهان در پی داشته است. 
 
 
 
https://taghribnews.com/vdccpoqii2bqo48.ala2.html
مرجع : تسنیم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی