تاریخ انتشار۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : 212659

خشم نتانیاهو از نشان‌دار کردن کالاهای اسرائیلی

برچسب زدن و نشان‌دار کردن کالاهای اسرائیلی در برخی کشورهای اروپایی از جمله آلمان، خشم نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را برانگیخت.
خشم نتانیاهو از نشان‌دار کردن کالاهای اسرائیلی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، به دنبال تصمیم اتحادیه اروپا درباره برچسب زدن کالاهای اسرائیلی، یک فروشگاه بزرگ در برلین کالاهای اسرائیلی را برچسب زد که این اقدام موجب خشم و عصبانیت نخست وزیر رژیم صهیونیستی شد.
 
به نوشته روزنامه جروزالم‌پست، نتانیاهو یکشنبه در نشست هفتگی کابینه خود با اشاره به اینکه این فروشگاه در اصل در مالکیت یک یهودی بود و نازی‌ها آن را مصادره کردند، گفت: برچسب زدن کالاهای اسرائیلی به تحریم کامل این کالاها منجر شده است.
 
وی با بیان اینکه دولت آلمان مخالف برچسب‌زدن کالاهای اسرائیلی است، افزود: ما با این اقدام که از لحاظ اخلاقی و تاریخی غیرقانونی است، مخالفت می کنیم.
 
وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا، این طرح را ناشی از "جنبش بایکوت اسرائیل" دانست و مدعی شد تصویب این طرح، فرایند سیاسی بین اسرائیل و فلسطین را بهبود نمی‌بخشد.
 
اتحادیه اروپا چندی پیش از طرح برچسب‌گذاری بر روی کالاهای اسرائیلی که در اراضی اشغالی تولید می‌شوند، حمایت کرده بود.
 
این طرح شامل مجموعه‌ای از دستور العمل‌ها برای برچسب‌گذاری کالاهایی است که در شهرک‌های اسرائیلی در اراضی اشغالی، قدس شرقی و بلندی‌های جولان تولید می‌شوند؛ این مناطق در جنگ شش روزه 1967 اشغال شدند.
به موجب قوانین بین المللی، این شهرک‌ها غیرقانونی تلقی شده اند و مانعی عمده در روند تلاش‌ برای "سازش" هستند.
https://taghribnews.com/vdccpiqio2bqse8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی