تاریخ انتشار۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب : 296954
​امام جمعه پاوه:

مراسمات مولودی کردستانی ها ریشه در تاریخ و فرهنگ ایرانی اسلامی آنان دارد/وحدت و انسجام امت اسلامی نباید به خاطر تندوری برخی ها خدشه دار شود

امام جمعه پاوه با تأکید بر حراست از آداب و سنن دینی و مذهبی در جامعه گفت: مراسمات مولودی خوانی کردستانی ها ریشه در تاریخ و فرهنگ ایرانی اسلامی آنان دارد و نباید اجازه داد که برخی افراد تندور این آیین ها را کم رنگ کنند.
مراسمات مولودی کردستانی ها ریشه در تاریخ و فرهنگ ایرانی اسلامی آنان دارد/وحدت و انسجام امت اسلامی نباید به خاطر تندوری برخی ها خدشه دار شود
به گزارش خبرنگار تقریب از سنندج، ماموستا قادر قادری شنبه شب در چهاردهمین یادواره سید بهاالدین شمس قریشی از مولودی خوانان برجسته ایران اسلامی در سنندج اظهار کرد: مردم متدین مناطق کردنشین ایران همواره از محبان رسول الله(ص) و اهل بیت و یاران ایشان بوده و خواهند بود.

وی افزود: آیین ها و مراسمات مولودی خوانی در ماه ربیع الاول قدمتی چندصدساله داشته و کردستانی ها همواره این آیین را حفظ و تقویت کرده و به نسل جوان جامعه منتقل کرده اند.

این روحانی برجسته اهل سنت کشور خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد برخی افراد تندرو با توطئه های خویش که از سوی دشمنان اسلام ساماندهی شده است به آیین ها و سنن دینی و مذهبی جامعه خدشه ای وارد کنند.

ماموستا قادری افزود: مردم کردستان بیش از 10 قرن است که مراسمات مولودی خوانی را در ایام ماه ربیع الاول برپا می دارند و این آیین معنوی سرشار از عشق و ارادت به رسول الله(ص) است.

وی خاطرنشان کرد: همه ما مسئول هستیم که از این آیین ها و آداب مذهبی و معنوی حفاظت نماییم و نسل جوان جامعه را نیز با این سنت های غنی آشنا نماییم.

ماموستا قادری در بخشی دیگر از سخنان خود از کمک های گسترده مردم کردستان و شهر سنندج از زلزله زدگان استان کرمانشاه تقدیر کرد و گفت: همانطوری که کردستانی ها در برپایی آیین ها و مراسمات دینی و مذهبی شهره عام و خاص هستند در کمک رسانی و یاری هم نوعان خویش نیز حماسه سازی کردند.

وی در پایان سخنان خود اظهار کرد: تا زمانی که ما بر باورهای دینی و عقیدتی خویش راسخ باشیم هیچ دشمنی نمی تواند وحدت و انسجام جامعه اسلامی را خدشه دارکند لذا انتظار می رود که با جدیت هرچه تمام تر در راستای ترویج مبانی و ارزش های اسلامی در جامعه احساس مسئولیت نماییم.
https://taghribnews.com/vdccpeqi02bqoo8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی