تاریخ انتشار۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب : 203055
//2خبر از عراق//

العبادی: از اصلاحات عقب‌نشینی نمی‌کنم/فرار داعشی ها از کرکوک ادامه دارد

نخست‌وزیر عراق در بیانیه ای تاکید کرد: اصلاحات اعلام شده قانونی است و ذره‌ای از آن عقب‌نشینی نخواهد کرد. نیروهای مردمی و ارتش عراق امروز 11 روستا را در کرکوک آزاد کردند.
العبادی: از اصلاحات عقب‌نشینی نمی‌کنم/فرار داعشی ها از کرکوک ادامه دارد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حیدر العبادی در بیانیه خود تصریح کرده است: اصلاحات مورد تصویب دولت و مجلس برگشت ناپذیر است. نظام سیاسی عراق برای بهبود عملکرد خود نیاز به فشار مردمی داشت.
 
وی تأکید کرد: اصلاحات تصویب شده در دولت و مجلس قانونی و مطابق مفاد قانون اساسی است و ذره‌ای از منافع مردم کشورم عقب نشینی نمی‌کنم.

العبادی افزود: اولین گام اصلاحات راهبردی در کوچک و بهینه کردن وزارتخانه‌ها است که ضربه‌ای به نظام سهمیه بندی و سهم خواهی (طائفه‌ای) است.
 
العبادی گفت: ما در مسیر درست برای ساختن کشور حرکت می‌کنیم.
 
داعشی ها، بدون سلاح از منطقه‌ای در کرکوک گریختند
 
عناصر تروریست داعش، در پی شکست از نیروهای کُرد پیشمرگه عراق در منطقه داقوق در استان کرکوک، خودرو و سلاح های خود را رها کردند و پا به فرار گذاشتند.
 
عملیات آزادسازی روستاهای منطقه داقوق که در 35 کیلومتری جنوب کرکوک واقع شده است، از بامداد امروز آغاز شد و خبرهای دریافتی حاکیست تاکنون 11 روستا پاکسازی شده است .

این عملیات از چندین محور و با به کارگیری انواع سلاح ها و بهره گیری از پشتیبانی هوایی ائتلاف بین المللی ضد داعش، آغاز شد و با آزادسازی روستای البونجم بدون هرگونه مقاومت، شروعی موفقیت آمیز را رقم زد.
 
بر اساس این گزارش، عناصر داعش، سلاح ها و مهمات خود را در روستاها رها کرده، پا به فرار گذاشتند.
عناصر داعش پیش از فرار نیز برخی از اماکن را بمب گذاری کردند و این مساله به کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای پیشمرگه هنگام ورود به روستاها منجر شد.
داعشی ها همچنین خانه های شماری از شهروندان را با خاک یکسان کردند.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdccp1qip2bqxx8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی