تاریخ انتشار۲۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب : 293155

تأکید هنیه بر پایبندی حماس به توافق سال 2011 قاهره

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» بر پایبندی این جنبش به توافقنامه قاهره امضا شده در سال 2011 و عدم خروج از آن تأکید و اعلام کرد که این توافقنامه با دید ژرف نگرانه و با مشارکت تمامی طرف های فلسطینی و نظارت مصر تدوین شده است.
تأکید هنیه بر پایبندی حماس به توافق سال 2011 قاهره
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، اسماعیل هنیه روز گذشته در سخنرانی خود در جریان پنجمین کنفرانس امنیت ملی "بالفور 100 ساله و آرمان فلسطین... چالش ها و امیدها" که آکادمی سیاسی و اداره تحصیلات تکمیلی ترتیب داده بود، تصریح کرد که ما پس از سال ها شکاف داخلی، همچنان برای دستیابی به وحدت تلاش می کنیم و هنوز گام های نخست تدوین راهبرد ملی را پشت سر می گذاریم که می تواند نقطه اشتراک میان ملت فلسطین باشد.
 
وی با اشاره به اهمیت پرونده هایی که قرار است در گفتگوهای آتی قاهره مورد بحث و بررسی قرار گیرند، پرونده سازمان آزادی بخش فلسطین "ساف"، دولت وحدت ملی، انتخابات، آشتی اجتماعی و آزادی ها را از جمله مسائلی دانست که قرار است در این گفتگوها مورد بحث و بررسی قرار گیرند و باید بهترین صحنه های مشارکت ملی در این پرونده های اساسی به تصویر کشیده شود.
 
رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در ادامه تأکید کرد که اقدامات اتخاذ شده از سوی جنبش حماس در زمینه آشتی ملی مبتنی بر نگاه خوشبینانه و دیدگاه این جنبش نسبت به ماهیت حوادث جاری در فلسطین اشغالی و عرصه منطقه ای است.
 
وی افزود: جنبش حماس مرحله نخست آشتی ملی را با امانتداری، شفافیت و احساس مسؤولیت و به دور از هر گونه مبادله و شرط و شروط اجرا کرد و بر پشت سر گذاشته شدن شکاف داخلی تأکید دارد.
 
اسماعیل هنیه همچنین خاطر نشان کرد که آشتی ملی به معنای مشارکت است و این توافق بر اساس سهم خواهی و یا توافقی دوجانبه میان دو جنبش فتح و حماس نیست، بلکه مشارکتی میان گروه های ملی و اسلامی و بر پایه به رسمیت شناختن طرف دیگر و احترام متقابل است.
 
هنیه تأکید کرد که مسأله فلسطین نمی تواند به صورت یکجانبه ادامه پیدا کند و یا یک گروه ـ هر چقدر هم که قوی باشد ـ عرصه فلسطین را در انحصار خود بگیرد؛ حتی اگر این گروه جنبش حماس باشد؛ چرا که قدرت هر گروه فلسطینی باید قدرت فلسطین باشد.
 
وی افزود: آشتی ملی مسأله ای ملی است و تنها محدود به غزه نیست، بلکه کرانه باختری هم باید مانند غزه از آشتی ملی و آثار آن بهره مند شود و آشتی ملی باید آشتی فراگیر برای تمامی اقشار ملت فلسطین و تمامی بخش های جغرافیایی آن باشد.
 
هنیه ابراز امیدواری کرد که آشتی ملی زمینه ساز ساماندهی به اوضاع داخلی فلسطین در کرانه باختری و باریکه غزه و برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست تشکیلات خودگردان شود و علاوه بر این، بتواند به مدیریت تصمیم گیری ها در فلسطین از طریق اصلاح ساختار ساف و توافق بر روی برنامه سیاسی مشترک برای ملت فلسطین سامان دهد.
 
https://taghribnews.com/vdccp1qip2bqos8.ala2.html
مرجع : مرکز اطلاع رسانی فلسطین
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی