تاریخ انتشار۱۸ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۹:۰۳
کد مطلب : 240991

مالزی گذرنامه 68 شهروند تروریست را لغو کرد

دولت مالزی گذرنامه 68 شهروند این کشور را به اتهام فعالیت های تروریستی در خارج از مرزهای این کشور جنوب شرق آسیا و عضویت در گروه تکفیری داعش لغو کرد.
مالزی گذرنامه 68 شهروند تروریست را لغو کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "احمد زاهد حمیدی" معاون نخست وزیر و وزیر کشور مالزی روز گذشته بدون اشاره به اینکه چند مالزیایی در خارج از این کشور فعالیت های تروریستی انجام می دهند، گفت: افرادی که گذرنامه شان لغو شده است، شامل دو خانواده از شهر "شاه عالم"مرکز ایالت "سلانگور" و شهر "ایپوه" مرکز ایالت "پراک" هستند.

این افراد براساس اطلاعات منتشر شده به سوریه رفته اند و به گفته این مقام بلندپایه، در صورت بازگشت به مالزی، اقدام قانونی با توجه به قانون مهاجرت در مورد آنها اعمال خواهد شد.

معاون نخست وزیر مالزی، گفت که گذرنامه این افراد و شهروندان افراط گرای این کشور دو هفته پیش با دستور وی لغو شده است.

گروه تروریستی داعش حدود یک هفته پیش در نامه ای که به ایستگاه پلیس شهر "نیلای" در ایالت "نگری سمبیلان" تحویل شد، "نجیب تون رزاق" نخست وزیر، "احمد زاهد حمیدی" معاون نخست وزیر و وزیر کشور و چند مقام بلندپایه دیگر و پلیس را تهدید کرد.

وی در ادامه طی سخنانی در شهر "شاه عالم" گفت که این دو خانواده مالایی همه وسایل و اموال خود را در مالزی فروخته و با کودکان بین سه تا 11 سالشان به سوریه سفر کرده اند.

به نوشته روز دوشنبه تارنمای روزنامه "نیو استریت تایمز"  وزیر کشور مالزی، گفت که این افراد در ظاهر برای عملیات تروریستی به داعش پیوسته اند، اما آنها در سوریه در حال حاضر کارهای نظافت را انجام داده و ماشین آلات را تمیز می کنند.

"ایوب خان مایدین" رئیس بخش مبارزه با تروریسم پلیس مالزی هفته گذشته اعلام کرد: در صورتی که نامه گروه تروریستی داعش صحت داشته باشد، تنها در ایالت "نگری سمبیلان" این کشور بیش از 700 عضو این گروه تکفیری حضور دارند.
https://taghribnews.com/vdccoxqis2bq0o8.ala2.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی