تاریخ انتشار۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب : 220894

هشدار نوری المالی درباره تجزیه عراق

نوری المالکی نخست وزیر سابق عراق خواستار ایستادگی در برابر ایجاد فدراسیون های طایفه ای در این کشور شد.
هشدار نوری المالی درباره تجزیه عراق
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، رئیس ائتلاف دولت قانون با هشدار درباره توطئه های دشمنان از عراقی ها خواست در برابر تجزیه عراق از طریق ایجاد "فدراسیون های طایفه ای" بایستند. 

المالکی در مراسمی که قبیله آل عیسی در استان نجف به مناسبت سالگرد درگذشت "شیخ وحید العیساوی" رئیس این قبیله برگزار کرد، همچنین بر ضرورت حمایت از دولت عراق و پشتیبانی از آن در اجرای قانون و حفظ صلح و همزیستی بین همه جوامع تشکیل دهنده عراق تاکید کرد.

رئیس ائتلاف دولت قانون افزود: شرایط اقتصادی و امنیتی اطراف عراق ایجاب می کند، همه دست به دست هم دهند و برای خروج از این شرایط همکاری کنند.

مالکی گفت: عشایر عراق باید در تحقق یافتن همبستگی اجتماعی مشارکت کنند و عشیره و قبیله باید از تأمین معیشت اعضایش حمایت کند؛ این کار موجب کمک به دولت برای تحقق بخشیدن به امنیت و ثبات و مبارزه با جرم می شود. 

وی افزود: اصیل بودن عشایر عراق موجب شد، آنان در شرایط دشوار و به رغم تلاش هایی که رژیم سابق عراق برای متلاشی کردن عشایر انجام داد، به مسئولیت خود عمل و انسجام و وحدت و میهن پرستی خود را حفظ کنند.

 وی خاطرنشان کرد:عشایر و قبایل عراقی باید نقشی واقعی در تقویت دولت و حمایت از آن برای اجرای قانون و حفظ صلح و همزیستی و رفاه همه جوامع تشکیل دهنده عراق، ایفا کنند.

نخست وزیر سابق عراق، درباره توطئه های دشمنان برای تجزیه عراق از طریق ایجاد فدراسیون های طایفه ای هشدار داد و از عراقی ها خواست در برابر این توطئه بایستند و آن را شکست دهند.
 
https://taghribnews.com/vdccoxqi02bqi48.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی