تاریخ انتشار۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب : 280294

​​بازدید سرپرست حجاج ایرانی ازعرفات، مشعر و منا

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با حضور درعرفات، مشعر و منا از روند آماده سازی چادرها و اماكن محل استقرار زائرین ایرانی در ایام تشریق بازدید كرد.
​​بازدید سرپرست حجاج ایرانی ازعرفات، مشعر و منا
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در بازدید حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر، سرپرست حجاج ایرانی و چند تن از مسئولان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری از عرفات، نماینده ولی فقیه در چادر بعثه مقام معظم رهبری و چند چادر محل استقرار زائران ایرانی در سرزمین عرفات حضور یافت و با توضیحات غلامرضا رضایی، مسئول دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان از تسهیلات فراهم شده و نحوه ارائه خدمات حمل ونقل و تغذیه به حجاج كشورمان مطلع شد.
 
سرپرست حجاج ایرانی همچنین به مشعر و منا رفت و از محل اسكان زائران ایرانی دراین دو سرزمین بازدید كرد.
 
وی بر لزوم مدیریت و هماهنگی هرچه بیشتر مدیران و روحانیون كاروان ها با برنامه ریزی های صورت گرفته برای اقامت زائران درعرفات، انتقال و اقامت در مشعر و منا و رفتن به رمی جمرات در روزهای دهم، یازدهم و دوازدهم ذی الحجه تاكید كرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسكر در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگاران شرایط فراهم شده در سرزمین عرفات را نسبت به سالهای گذشته متفاوت و مطلوب توصیف كرد و گفت: عرفات اوج حج است و تسهیلاتی فراهم شده تا زائر بتواند از طریق عبادت، بیشترین بهره را از حضور در این سرزمین مقدس ببرد.
 
وی با اشاره به اینكه در سال های گذشته بارندگی و طوفان در این سرزمین مشكلاتی را ایجاد می كرد، افزود: با طرح پیاده شده امیدواریم شاهد اینگونه مشكلات نباشیم، چادرهای جدید نسوز و دارای ارتفاع بلند است و از ورود هوای گرم جلوگیری می كند، كولر های گازی پر قدرت نصب شده در چادرها هم می تواند فضای مناسبی را ایجاد كند تا زائران در كنار هم دعای عرفه را زمزمه و از مراسمی كه برگزار می شود بیشتر بهره برداری كنند.
 
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان طرح های درحال اجرا در عربستان از قبیل مونو ریل، توسعه حرم و موارد مشابه دیگر تصریح كرد: این گونه تحولات ایجاب می كند كه براساس تجربیات گذشته عمل نكنیم و كارگزاران حج از طریق آموزش با برنامه ها و طرح های جدید عربستان آشنا شوند تا در حوزه حج و ایام تشریق مدیریت قوی تری را شاهد باشیم.
 
وی افزود: مكان مناسبی برای استقرار زائران ایرانی در مشعر فراهم شده و در منا هم كولرهای سلولزی در چادرهای حجاج كشورمان نصب شده است تا زائران راحت تر باشند. همچنین برای ارائه خدمات درمانی درمانگاه و كادر پزشكی پیش بینی شده و تعداد سرویس های بهداشتی نیز افزایش یافته است.
 
نماینده ولی فقیه از تلاش بی وقفه و جدی چند ماه اخیر كارگزاران حج و دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان برای فراهم كردن تسهیلات و امكانات مناسب در ایام تشریق و كاهش هزینه ها در مقایسه با سایر كشورها تقدیر كرد و گفت: با همكاری وزارت حج عربستان و موسسه مطوفین امیدواریم حج بهتری را برای زائران رقم بزنیم و حجاج با سهولت بیشتری به وظایف عبادی خود عمل كنند.
 
وی خطاب به زائران ایرانی گفت: روز عرفه و صحرای عرفات بهترین زمان ومكان برای عبادت است و در روایت داریم كه امام زمان (عج) در این سرزمین در كنار حجاج حضور دارند و این بهترین فرصت برای دعاست.
 
سرپرست حجاج ایرانی در پاسخ به سوالی به زائران ایرانی توصیه كرد تا با توجه به گرمی هوا كمتر از چادرهای خود خارج شوند و از رفتن به بالای جبل الرحمه پرهیز كنند.
 
وی با اشاره به اینكه بیش از دوهزار نفر از زائران ایرانی بیش از 80 سال سن دارند و باید از آنها بیشتر مراقبت شود، اظهار داشت: شدت گرمای هوا ممكن است موجب بروز برخی بیماری های نهفته در زائران شود لذا حجاج با توجه به خدمات فراهم شده تلاش كنند از لحظه لحظه حضور در سرزمین استغفار و دعا بهره ببرند.
 
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسكر در پایان این بازدید با توجه به فضای فراهم شده در عرفات، مشعر و منا در توصیه به مسئولان مربوطه گفت: زائر باید در فضایی آرام ایام تشریق را بگذراند و كارگزاران حج نیز تلاش كنند كه از دغدغه های حجاج در این ایام به ویژه در روز عید قربان كاسته شود.
 
 عملیات انتقال و اسكان 86 هزار 500 زائر ایرانی از عصر روز هشتم ذی الحجه به سرزمین عرفات آغاز می شود.
https://taghribnews.com/vdccoxqi02bq4i8.ala2.html
مرجع : خبرگزاری حج
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی