تاریخ انتشار۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : 231090

حمایت اعضای سازمان ملل از دو گروه تروریستی احرارالشام و جیش الاسلام

درخواست روسیه برای اضافه شدن دو گروه تروریستی در سوریه به فهرست سیاه سازمان ملل متحد و کنار گذاشته شدن آنها از روند صلح سوریه، با مخالفت برخی کشورهای حامی این گروه ها روبرو شد.
حمایت اعضای سازمان ملل از دو گروه تروریستی احرارالشام و جیش الاسلام
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از العالم، کشورهای انگلیس، فرانسه، آمریکا و اوکراین، سه شنبه مانع از تصویب درخواست روسیه برای اضافه شدن دو گروه تروریستی احرارالشام و جیش الاسلام در سوریه به فهرست سیاه سازمان ملل متحد و کنار گذاشته شدن آنها از روند صلح سوریه شدند.
 
روسیه درخواست کرده بود دو گروه تروریستی احرارالشام و جیش الاسلام به علت ارتباط با القاعده و داعش به فهرست تحریم ها اضافه شوند.
 
اضافه شدن نام این دو گروه به فهرست تحریم های سازمان ملل متحد نیازمند تصمیم جمعی شورای امنیت بود که مخالفت این چهار کشور باعث شد تا درخواست روسیه رد شود.
 
سخنگوی دفتر نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد، در مخالفت با روسیه گفت: روسیه آشکارا تلاش می کند گروه هایی را در فهرست تحریم های سازمان ملل متحد قرار دهد که بخشی از روند آتش بس هستند و چنین اقدامی آن هم در حالی که ما سعی درکاهش تنش ها در سوریه داریم، به روند آتش بس لطمه وارد می کند.
 
وی افزود: اکنون زمان تغییر رویکرد نیست. ما اکنون باید تلاش هایمان را برای کاهش خشونت ها در سوریه دو برابر کنیم.
 
"جیش الاسلام" از اعضای هیئت مخالفان سوری وابسته به ریاض در مذاکرات ژنو است. این گروه مورد حمایت عربستان سعودی، یکی از گروه های تروریستی فعال در سوریه است.
گروه مسلح "احرارالشام" نیز که مورد حمایت مالی ترکیه و برخی کشورهای عربی خلیج فارس است، در کنار جبهه النصره (شاخه القاعده در سوریه) می جنگد.
 
درخواست اخیر روسیه درحالی مطرح می شود که مسکو دیروز اعلام کرد گروه بین المللی حمایت از سوریه که متشکل از 17 کشور است 28 اردیبهشت ( 17 مه) در وین گردهم خواهند آمد تا برای احیای تلاش های صلح گفت وگو کنند.
 
https://taghribnews.com/vdccosqix2bq1x8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی