تاریخ انتشار۱۳ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۷:۳۷
کد مطلب : 27509

حمله هوایی به پيكارگران آلمانی در پاکستان

شماری از اسلام‌گرایان آلمانی در حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به پایگاه آنها در مناطق پاکستان کشته شدند. گفته می‌شود این عملیات زیر نظر سازمان سیا صورت گرفته است. در مورد شمار کشته‌شدگان اطلاع دقیقی در دست نیست.
حمله هوایی به پيكارگران آلمانی در پاکستان
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)‌ به نقل از خبرگزاری آلمان، سازمان اطلاعاتی پاکستان اعلام کرد، روز دوشنبه (۱۲ مهر) در مناطق مرزی پاکستان و افغانستان، در پی حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی شماری از اسلام‌گرایان پیکارجوی آلمانی کشته شده‌اند.

صحبت بر سر ۱۲ کشته و مجروحان بسیار است. به گزارش برخی رسانه‌ها، ۴ تن از کشته‌شدگان آلمانی هستند.

برخی خبرگزاری‌ها نیز با استناد به اطلاعات سازمان امنیت پاکستان شمار کشته‌شدگان را ۸ نفر اعلام کرده‌اند که ۵ تن از آنها آلمانی هستند. ولی این اطلاعات هنوز دقیق نیست.

هم‌اکنون وابستگی و ماهیت این گروه‌های شبه‌نظامی در حال بررسی است. خبرگزاری آلمان از کشته شدن سه اسلام‌گرای ترکمن دیگر نیز سخن می‌گوید.

بر اساس گزارش‌ها، در شامگاه دوشنبه به وقت محلی از یک هواپیمای بدون سرنشین دو موشک به سوی منطقه‌ای از شهر مرزی میرعلی در وزیرستان شمالی شلیک شد. گفته‌می‌شود، کشته‌شدگان به احتمال زیاد آلمانی‌هایی بوده‌اند که برای آموزش‌های نظامی راهی پاکستان شده‌اند.

هدف این موشک‌ها خانه‌ی یک فرد مظنون پاکستانی به نام "شعرملا" در نزدیکی یک مسجد بوده است. به گفته‌ی همسایگان این فرد، او چند ماه پیش به همراه یک آلمانی توسط مقامات امنیتی پاکستان دستگیر شده بود. او در آن هنگام خود را "شعر مولا خان" نامیده بود.

"رامی م."، آلمانی اسلام‌گرا که در ماه ژوئن ۲۰۱۰ به همراه شعرملا دستگیر شده بود، در این میان از سوی مقامات پاکستانی به دولت آلمان تحویل داده شده است. یک همسایه‌ی شعرملا گفت، این طالب پاکستانی خانه‌ی خود را به محل اقامت گروهی از آلمانی‌‌ها بدل کرده بوده است.

گفته می‌شود، یکی از کشته‌شدگان آلمانی که خود را فیاض می‌نامیده، طرح سوءقصدهایی را در سطح اروپا داشته است.

هواپیماهای بدون سرنشین، جزئی از استراتژی رزمی آمریکا

بسیاری شبکه‌‌های متعلق به القاعده در شهر میرعلی تجمع می‌کنند. کسانی که از پاکستان بازمی‌گردند و دستگیر می‌شوند، در گزارش‌های خود مدام از شهر میرعلی نام می‌برند. این شهر از کنترل مقام‌های پاکستانی خارج شده و به پناهگاه تروریست‌ها بدل شده است.

دولت آمریکا بارها هواپیماهای بدون سرنشین را در عملیات علیه رزمندگان طالبان و القاعده به کار گرفته است. روز شنبه گذشته (۲ اکتبر) نیز در پی دو حمله‌ی این هواپیماها در منطقه‌ی وزیرستان شمالی ۱۵ تن از افراد مظنون به شورشی کشته شدند.

فقط در ماه سپتامبر این نوع هواپیماها در ۱۵ مورد از عملیات نظامی ارتش آمریکا به کار رفته‌اند.

در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما، بمباران با این نوع هواپیماهای بدون سرنشین تقریبا به جزئی از استراتژی ضد ترور آمریکا بدل شده است.


کشته شدن یک تروریست ارشد القاعده

محافل امنیتی پاکستان همچنین تأیید کردند که در اوایل ماه سپتامبر نیز در جریان حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا یکی از مسئولان ارشد شبکه تروریستی القاعده کشته شده است.

دولت آمریکا برای دستگیری یا کشتن این تروریست یمنی به نام "فهد محمد احمد القوسو" جایزه‌ای پنج میلیون دلاری تعیین کرده بود. گفته می‌شود، این فرد در سوءقصد علیه ناو جنگی آمریکایی "یو اس اس کول" دست داشته است. این سوءقصد در بندر عدن در یمن در اکتبر سال ۲۰۰۰ رخ داد که منجر به کشته شدن ۱۷ سرباز نیروی دریایی آمریکا شد.
https://taghribnews.com/vdccopqi.2bqmx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی