تاریخ انتشار۲۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب : 279890
آیت الله اراکی در مراسم سالروز حماسه 26 مرداد سال 58 پاوه:

هرکس میان مسلمانان تفرقه ایجاد کند رابطه خودش را با رسول الله(ص) قطع کرده است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: هرکسی که مردم جامعه اسلامی را به پراکندگی و تفرقه فرا بخواند از فرزندی رسول خدا(ص) خارج شده و پیوندش با رسول الله قطع می شود.
هرکس میان مسلمانان تفرقه ایجاد کند رابطه خودش را با رسول الله(ص) قطع کرده است
به گزارش خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب، آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی روز پنج شنبه طی سخنانی در مراسم سالروز حماسه 26 مرداد سال 58 پاوه و یادواره شهدای پاوه که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با اشاره به سالروز مقاومت، حماسه، شهادت و ایثار مردم پاوه و روز آزادی آزادگان انقلاب اسلامی گفت: حضور در جمع مردم مبارز، متحد و پایدار پاوه افتخاری برای بنده است و من در این جایگاه به مردم و به امام جمعه پاوه و علامه مجاهد این شهر شهید پرور ماموستا ملا قادر قادری به دلیل این مقاومت پایدار و ایستادگی عظیم تبریک عرض می‌کنم.
 
وی با بیان اینکه در آیه قرآن خداوند یک ویژگی مهم برای جامعه مؤمن بیان می‌کند افزود: زمانی که عده‌ای آمدند تبلیغات کردند و گفتند دشمن نیروهای خود را برای محاصره جامعه پیامبر اکرم (ص) بسیج کرده است و مدینه محاصره شده و اکنون کار مسلمان و پیامبر اکرم (ص) تمام است تا روحیه مردم مسلمان و مؤمن مدینه و جامعه اسلامی را تضعیف کنند.
 
آیت الله اراکی با اشاره به اینکه این افراد شایعه‌پرداز گفتند که دشمنان از هر طرف علیه شما نیرو تجهیز کردند و شما به طور کامل محاصره نظامی و اقتصادی شده‌اید، گفت: در پاسخ به این تبلیغات چه شنیدند، یاران پیامبر اکرم(ص) در برابر این توطئه و تبلیغات روانی دشمن فرمودند تنها خدا برای ما کافی است و بهترین عهده‌دار، سرپرست و حامی برای ما خداوند متعال است.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: اعتماد به خدای متعال و ایستادگی در برابر تبلیغات منفی، محاصره و تحریم های دشمن دو نتیجه برای جامعه مؤمن به همراه دارد یکی وحدت و یکپارچگی و دیگری برتری ورشد است.
 
وی با بیان اینکه چرا جامعه مسلم برادرند؟ چرا شیعه و سنی با هم برادرند؟، اظهار داشت: دلیل برادری مسلمانان این است که همه فرزندان یک پدرند و این پدر وجود مقدس رسول الله(ص) است؛ این پدری رسول الله است که جامعه مسلمانان را برادر می کند.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: هرکسی که مردم جامعه اسلامی را به پراکندگی فرا بخواند و دعوت به تفرقه کند از فرزندی رسول خدا(ص) خارج شده و پیوندش با رسول الله قطع می شود.
 
آیت الله اراکی با اشاره آیاتی از قرآن کریم پیرامون وحدت مسلمانان، اظهار داشت: هر کس جامعه اسلامی را پراکنده و میان مسلمانان دشمنی و تفرقه ایجاد کند رابطه خودش را با رسول الله قطع کرده است.
 
وی با اشاره به اینکه هر کسی "اشهد ان لا الا الله" را بگوید فرزندی رسول اکرم(ص) را پذیرفته و عضو جامعه اسلامی شده ، تأکید کرد: این گروههای تروریستی که دعوت به تفرقه می کنند اگر ایمان به خدا و رسول اکرم(ص) دارند بدانند دعوت به تفرقه یعنی خروج از امت رسول الله.
 
آیت الله اراکی در ادامه به  فساد برخی از سران کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز فساد امرای کشورهای حاشیه خلیج فارس عالم گیر شده است و ننگ جامعه اسلامی شده اند؛ فساد، کشتارهای درون خانوادگی آنها فراگیر شده است و مؤمنان از اینها نباید پیروی کنند و تحت‌تأثیر تبلیغات سوء، جوسازیها و فرافکنی‌های آنها قرار بگیرند.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: ثمره دوم مقاومت، فضل الهی است و این فضل یعنی برتری و تعالی امت اسلامی. امروز همه اذعان دارند که مردم جامعه اسلامی ایران در فهم سیاسی، شجاعت، مقاومت، ایمان، ایستادگی در پای ارزش‌ها و دفاع از حقوق مستضعفین برترین هستند.
 
 
وی گفت: همه اقرار کردند که حرف جمهوری اسلامی ایران درست است و این حرف جمهوری اسلامی است که تمام دنیا آن را منتشر می‌کند و تنها صدایی که این مفهوم را در دنیا جا می‌اندازد صدای مقام معظم رهبری، رزمندگان، سپاه پاسداران، ارتش و این جوانان بسیجی است.
 
آیت الله اراکی با بیان اینکه امروز رهبران آمریکا به صراحت اذعان می کنند که تنها قدرتی که از آنها می ترسیم قدرت ایران است، افزود: مردم ایران با مقاومت جانانه در برابر آمریکا سینه سپر کرده‌اند و اکنون نظام استکباری آمریکا با تمام وجود از نظام اسلامی ایران در هراس است.
 
 لازم به ذکر است، مراسم سالروز حماسه 26 مرداد سال 58 پاوه و یادواره شهدای پاوه صبح روز پنج شنبه با حضور آیت الله اراکی، سردار نقدی، دکتر مهدی چمران، جمعی از فرماندهان ارتش و سپاه پاسداران، مقامات و مسئولان استان کرمانشاه و شهرستان پاوه و جمع کثیری از مردم شهید پرور پاوه در مسجد جامع این شهر برگزار شد.
https://taghribnews.com/vdccooqix2bqm48.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی