تاریخ انتشار۱۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۹:۰۴
کد مطلب : 226393

قتل عام ده هزار کودک یمنی در یک سال

بیش از ده هزار کودک یمنی طی یکسال گذشته به علت بمباران و محاصره شدید جان خود را از دست داده‌اند .
قتل عام ده هزار کودک یمنی در یک سال
ویرانی بیش از 500 بیمارستان ، شهادت یا زخمی شدن بیش از 300 پزشک ، پرستار و امدادگر و مرگ بیش از ده هزار کودک یمنی به سبب ابتلا به بیماری های شایع و نابودی امکانات درمانی، تنها بخشی از جنایات رژیم آل سعود طی یکسال بمباران و محاصره شدید یمن است.
شبکه تلویزیونی المنار با اشاره به این مطلب افزود اوضاع بهداشتی یمن پس از گذشت یکسال از بمباران هوایی و محاصره شدید ، بسیار فاجعه بار است. نه از تجهیزات پزشکی خبری است و نه داروها جوابگوی نیازهاست.خلیل العمری خبرنگار المنار در یمن در گزارشی از صنعاء گفت: بیمارستان ها ویران شده ، داروخانه‌ها بدون داروست و اتاق های عمل که برخی از آنها کاربری خود را از دست داده‌ است و در خاموشی مطلق هستند.
بخش های اضطراری نیز در مواقع زیادی فاقد برق و کپسول اکسیژن است. خبرنگار افزود پیش از تجاوز به یمن نیز در اصل این کشور فاقد خدمات خوب بهداشتی بود و برای جمعیت بیست و پنج میلیونی یمن خدمات بهداشتی کافی نبود. هم اکنون هزاران بیمار و مصدوم به ویژه بیماران مبتلا به بیماری های لاعلاج و کشنده به جز انتظار مرگ، چاره دیگری ندارند.
جنگنده‌ها بسیاری از بیمارستان ها را ویران کرده‌اند و محاصره باعث شده است آنها از امکانات اولیه درمانی مانند پانسمان و قرص محروم شوند. محاصره همچنین باعث شده است فرودگاه ها و بنادر از کار بیافتد و حتی آن دسته از یمنی‌هایی که توانایی مالی درمان در خارج را دارند نیز نتوانند برای درمان به خارج بروند. تجاوز و محاصره باعث شده است یک چهارم از مراکز پزشکی یمن تعطیل شود.
جنگنده‌های متجاوزان طی یکسال بمباران مداوم بیش از 500 بیمارستان را ویران کرده اند و بیش از 300 پزشک ، پرستار و امدادگر کشته یا زخمی شده‌اند. بمب های متجاوزان، ده ها آمبولانس را به آتش کشیده است . نیروهای متجاوز در تلاش عمدی برای حمله به بخش بهداشت و درمان یمن ، بیش از دو کارگاه تولید کپسول های اکسیژن مورد نیاز بیماران و اتاقهای عمل و بخش های مراقبت های ویژه را با خاک یکسان کرده اند.
گزارش های اولیه صندوق کودکان ملل متحد [ یونیسف ] نشان می دهد بیش از ده هزار کودک در سال اول تجاوز به علت ابتلا به بیماریهای شایع که اگر کمبود دارویی نبود امکان درمانشان وجود داشت ، جان خود را از دست داده‌اند.یونیسف در گزارشی فاش کرد ده میلیون کودک با خطر مواجه اند و به کمک های پزشکی نیاز فوری دارند و واکسن ها پایان یافته و یمن با مشکل شدید دارو روبروست و اوضاع معیشتی در یمن وخیم شده و میزان بیماری های واگیر دار نیز رو به افزایش است.
در حالی که کشورهای متجاوز به کمک های مالی خود برای امدادرسانی انسانی در یمن افتخار می کنند ، سازمان های بین المللی شکایت دارند که این کشورها به تعهدات مالی خود عمل نکرده اند و این سازمان ها کمتر از شش درصد از تعهدات وعده داده شده را دریافت کرده‌اند.
خبرنگار المنار در پایان گفت پس از گذشت یکسال از بمباران و محاصره شدید، تشکیلات بهداشتی یمن در آستانه فروپاشی قرار گرفته و نه از تجهیزات پزشکی خبری است و نه داروها پاسخگوی نیاز است. اینجا چیزی جز صدای درد و رنج بیماران و صدای جان کندن آنها شنیده نمی شود.
https://taghribnews.com/vdccoeqi12bqi18.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی