تاریخ انتشار۲۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب : 264995

حمله شهروندان ترکیه به اردوگاه پناهجویان سوری

شهروندان شهر ازمیر ترکیه، دیروز با چوب و چاقو به یک اردوگاه پناهجویان سوری در ازمیر حمله کردند.
حمله شهروندان ترکیه به اردوگاه پناهجویان سوری
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در پی حمله شهروندان ترک به اردوگاه پناهجویان سوری در استان ازمیر واقع در غرب ترکیه، حدود 500 پناهجوی سوری مجبور به فرار از محل اسکان موقت خود شدند.
 
حمله به اردوگاه پناهجویان بعد از آن انجام شد که برخی رسانه‌های محلی مدعی شدند یک کودک تُرک به دست پناهجویان سوری مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.
 
به دنبال این ادعا، گروهی متشکل از حدود 300 شهروند تُرک که چوب و چاقو به همراه داشتند به این اردوگاه حمله کردند و چادرها را به آتش کشیدند.
 
بر اساس گزارش‌ها، در این حمله دست‌کم 40 چادر پناهجویان از بین رفت و حدود 30 نفر زخمی شدند که حال یکی از آنها وخیم است. گفته می‌شود تمامی مصدومان به بیمارستان منتقل شده‌اند.
 
تصاویر منتشرشده نیز حاکی از آن است که هیچ مأمور پلیسی در محل این حادثه حضور نیافته است. پناهجویان سوری نیز بعد از این حمله با پای پیاده به یکی دیگر از مناطق ازمیر نقل مکان کردند.
 
ترکیه در سال‌های ابتدایی درگیری‌ها در سوریه با اجرای سیاست درهای باز، به پناهجویان سوری اجازه ورود به این کشور را می‌داد، اما شمار پناهجویان سوری که ظرف دو سال گذشته اجازه ورود به ترکیه را دریافت کرده اند به حدی کاهش یافته که بسیاری از سوری‌ها معتقدند مرزها عملاً به روی پناهجویان بسته شده است.
 
با وجود این، دولت آنکارا ادعا می‌کند سیاست درهای باز به روی پناهجویان همچنان در حال اجراست.
 
شمار بالای پناهجویان سوری در شهرهای ترکیه به پیش آمدن حوادثی جدی از جمله درگیری‌های فیزیکی منجر شده است.
 
ترکیه نیز همانند برخی کشورهای غربی و هم‌پیمانان منطقه‌ای آنها، از جنگ‌افروزی گروه‌های تکفیری که هدفشان براندازی دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه است، حمایت می‌کند و در همین راستا به افراطی‌های سراسر جهان اجازه داده است از طریق خاک این کشور وارد سوریه شوند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcco0qip2bqeo8.ala2.html
مرجع : پرس تی وی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی