تاریخ انتشار۲۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : 179170
آیت الله اراکی در گفت و گو با شبکه العالم :

دست صهیونیستها در پس پرده بسیاری از مشکلات جهان اسلام قرار دارد/حمایت مالی و رسانه ابرقدرت ها از جریان های تکفیری

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به حمایت مالی طرفهای سعودی از شبکه‌های ماهواره‌ای افراطی تأکید کرد، ابرقدرتها برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام، جریانهای تکفیری را به وجود آورده و از آنان حمایت مالی و رسانه‌ای کردند.
دست صهیونیستها در پس پرده بسیاری از مشکلات جهان اسلام قرار دارد/حمایت مالی و رسانه ابرقدرت ها از جریان های تکفیری
به گزارش خبرنگار تقریب، آیت الله "محسن اراکی" در مصاحبه اختصاصی با برنامه "من طهران شبکه" العالم گفت: شواهد بسیاری وجود دارد که بیانگر آن است، برخی سازمانها و سیاستهای بین المللی که از سوی ابرقدرتها به وجود آمد‌ه اند، از این جریانهای تکفیری حمایت کرده‌اند.

وی افزود: توطئه‌ای آمریکایی، صهیونیستی، انگلیسی و فرانسوی در جریان است که هدف از آن قرار دادن بعضی رژیم های عربی در کنار رژیم صهیونیستی برای مقابله آنها با جمهوری اسلامی ایران است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: این توطئه با موضوع تکفیر در ارتباط است.

آیت الله اراکی تأکید کرد: دو نوع گرایش تکفیری افراطی وجود دارد؛ یکی از آنها در پوشش شیعه و دیگری در پوشش سنی است. گرایش افراطی که در پوشش شیعه است از شیوه های لعن، نفرین، اتهام و دشنام و همه روشهایی استفاده می کند که در ایجاد دشمنی بین مسلمانان تأثیر داشته باشد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: این جریان از حمایت انگلیسی، صهیونیستی و آمریکایی برخوردار است.

آیت الله اراکی اظهار داشت: بعضی از شبکه‌های ماهواره‌ای در حال تفرقه افکنی بین مسلمانان هستند؛ این شبکه‌ها به نام شیعه سخن می‌گویند و خودشان را شیعه معرفی می‌کنند؛ درحالیکه آنها شیعه نیستند و با اموالی از سوی طرفهای سعودی تأمین می شوند .. این پولها به شبکه‌های افراطی سنی هم می‌رسد.

وی افزود: مجمع تقریب از مسؤولان ایرانی خواست به صورت عملی برای مقابله با این جریانهای تکفیری اقدام کند؛ آنها مدعی شیعه بودن هستند و در داخل (ایران) فعالیت می کردند؛ به همین دلیل مسؤولان ایرانی ۱۷ دفتر این شبکه‌ها را بستند.

آیت الله اراکی با اشاره به تفرقه افکنی این شبکه ها، اظهار داشت: امیدواریم که گامهای دیگری نیز در این زمینه برداشته شود؛ همچنین امیدواریم که کشورهای دیگر نیز چنین اقدامی را علیه شبکه‌هایی که ادعای سنی بودن دارند، اتخاذ کنند؛ این شبکه ها در حال انتشار تفکرات تکفیری، و دشمنی و تنفر هستند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب گفت: ما با ارسال نامه‌هایی به مسؤولان در کشورهای حاشیه خلیج فارس به آنها تأکید کردیم که اشتباه است اگر تصور کنید که حمایت از جریانهای تکفیری فقط به ضرر طرف دیگر است و ضرری به منافع شما وارد نمی کند؛ ما بارها این حقیقت را مورد تأکید قرار داده ایم، ولی برادران به این گفته‌ها و توصیه‌ها گوش نمی کنند.

وی ادامه داد: اکنون این واقعیت در حال ثابت شدن است که جریانهای تکفیری و به ویژه مسلح فقط به تعرض به جمهوری اسلامی ایران و شیعیان و یک گروه مشخص اکتفا نمی کنند، بلکه در حال گسترش در دنیا هستند؛ و خشک و تر را با هم خواهند سوزاند به صورتیکه نه حکومت سعودی باقی خواهد ماند و نه امارات و نه قطر.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب درباره بازداشت شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق بحرین گفت: ما با هرگونه تعرض به شخصیتهای بحرینی به ویژه شیخ علی سلمان مخالفیم.

وی ادامه داد: دست صهیونیستها در پس پرده بسیاری از مشکلات جهان اسلام قرار دارد و ما معتقدیم که این روش دولت بحرین یا همان روش سرکوب و مقابله با مردم و بی توجهی به مطالبات آنان، از سوی وزارت خارجه انگلیس و برخی طرفهای بیگانه دیگر دیکته می شود؛ طرفهایی که خود را علاقمند به منافع دولت بحرین نشان می دهند درحالیکه آنان به منافع خود می اندیشند.

آیت الله اراکی خاطرنشان کرد: ادامه بحران در بحرین و منطقه به نفع انگلیس است؛ زیرا در غیر این صورت چه چیزی دولت بحرین را از حضور در گفتگوهای واقعی با مردم و تلاش برای تحقق مطالبات آنان، باز می دارد.
آیت الله اراکی تأکید کرد: هدف از جنبش مسالمت آمیز شیخ علی سلمان و علمای بحرین و به ویژه شیخ عیسی قاسم و رهبران سیاسی، سرنگونی نظام این کشور نیست؛ بلکه هدف از آن تضمین منافع ملت بحرین و مشارکت واقعی در امور سیاسی است.

وی اظهار داشت: اگر دولت بحرین به جای این اقدامات به گفتگو و مذاکره با رهبران مردم بحرین بنشیند، و با آنان در خصوص روش مشخصی برای تحقق مطالبات مردم به توافق برسد، و پارلمانی واقعی را تشکیل دهد؛ مشکل بحرین حل خواهد شد و پادشاه در حکومت باقی خواهد ماند و به عنوان نمادی برای وحدت کشورش تبدیل خواهد شد.
https://taghribnews.com/vdccmoqsx2bqms8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی