تاریخ انتشار۲۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : 169270
آیت الله اراکی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران:

یکپارچگی و اتحاد ویژگی جامعه ایمانی است/فاصله گرفتن از وحدت یکی از علل اصلی مشکلات کنونی جهان اسلام

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر این که در قرآن سه ویژگی پیروزی، ذلت ناپذیری، برتر بودن و یکپارچگی از ویژگی های جامعه ایمانی برشمرده شده است، گفت: قطعاً اگر مسلمانان دنیا در کنار هم متحد باشند خداوند این ویژگی ها را که در قرآن بشارت داده است نصیب آنان خواهد کرد.
یکپارچگی و اتحاد ویژگی جامعه ایمانی است/فاصله گرفتن از وحدت یکی از علل اصلی مشکلات کنونی جهان اسلام
به گزارش خبرنگار تقریب (تنا)، آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به برگزاری کنفرانس اتحاد علمای اسلام برای حمایت از مقاومت فلسطین در تهران اظهار داشت: در هفته گذشته شاهد برگزاری این همایش بودیم که منجر به تشکیل اتحادیه جهانی علمای مقاومت شد.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه علمای مقاومت یک تشکیلات جهانی و بین المللی است که در آن علمای پشتیبان مقاومت از سراسر جهان گرد هم جمع می شوند و در یک صف واحد علیه جبهه استکبار متحد می شوند؛ اظهار داشت: تشکیل این اتحادیه از یک ایده اسلامی و عقیده قرآنی برخواسته است.

آیت الله اراکی با اشاره به اینکه در قرآن کریم برای مؤمنین و جامعه ایمانی هویت ویژه ای تعریف شده است اظهار داشت: این هویت ایمانی جامعه اهل ایمان از ویژگی هایی برخوردار است که یکی از این ویژگی ها برتری جامعه اهل ایمان است همیشه جامعه ایمانی، جامعه ای برتر است.

وی افزود: ویژگی دوم جامعه ایمانی پیروزی است همیشه جامعه ایمانی در رویارویی با دشمنان پیروز است همانطور که خداوند متعال می فرماید حزب خدا پیروز است و در درگیری ها و تقابل ها همیشه پیروزی از آن جبهه مؤمن است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با اشاره به اینکه جامعه ایمانی شرط ایمانش پذیرش ولایت است که ولایت همان قرآن، رسول خدا(ص) و اهل بیت (ع) است اظهار داشت: ما این ویژگی جامعه ایمانی را در دوران انقلاب اسلامی، در دوران جنگ تحمیلی و در رویارویی خط مقاومت در جنوب لبنان و غزه با رژیم صهیونیستی مشاهده کردیم.

آیت الله اراکی افزود: ویژگی سوم جامعه ایمانی این است که عزیز است و ذلت پذیر نیست. هیچ گاه هویت جامعه ایمانی ذلت پذیر نیست.

وی گفت: منافقان برای دستیابی به عزت و افتخار دست به دامن کافران می شوند و خود را زیر ولایت کافران می برند و برخی هم گمان می برند که اگر زیر بار آمریکا بروند و شرایط آنها را بپذیرند به عزت می رسند اما این ویژگی، ویژگی منافقان است.

آیت الله اراکی با تأکید بر اینکه اقتدار، شکوه و پیروزی تنها در سایه ولایت الهی و قدرت الهی شکل می گیرد، اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم به برخی اقوام اشاره می کند که ابتدا به آنها عزت بخشید و نعمت داد و پیروزشان گردانید اما وقتی از ولایت خدا سرپیچی کردند خداوند آنها را دچار ذلت کرد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه یکپارچگی و اتحاد ویژگی جامعه ایمانی است، اظهار داشت: متحد شدن زیر پرچم رسول خدا و اطاعت از خداوند متعال جزء نعمت های تامه الهی است.

وی افزود: ویژگی چهارم جامعه ایمانی خاصیت یکپارچگی و اتحاد است جامعه مؤمن نمی تواند جامعه ای متخاصم باشد. در قرآن کریم جامعه ایمانی به جامعه پیوسته، متحد و یکدل تعریف شده است و در مقابل نیز جامعه غیر ایمانی به جامعه چند دسته، متفرق و متخاصم تعریف شده است.

آیت الله اراکی با اشاره به این که جامعه اسلامی با حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون نفر جمعیت ، ذخایر عظیم انرژی و موقعیت فوق العاده مهم سوق الجیشی متأسفانه شاهد مشکلات عدیده از جمله مشکلات امنیتی است ، افزود: صرف نظر از کشور ایران که الگوی جامعه ایمانی است ، متأسفانه جامعه اسلامی امروز تو سری خورترین مردم دنیا شده اند.

وی با طرح این سوال که چرا بدترین کشتارها و بدترین حوادث ضد انسانی در جامعه اسلامی رخ می دهد ، گفت: چرا یک مشت صهیونیست که تعداد آنها در سراسر دنیا ۳ تا ۴ میلیون نفر نیست کشوری را در قلب کشورهای اسلامی اشغال می کنند ، مردمش را بیرون می کنند ، زنان ها و بچه ها را می کشند و منابع اقتصادی آنها را غارت می کنند؟ و همه دنیا هم تماشا می کند و هیچ کس هم اعتنایی نمی کند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پرسید: چرا ما مسلمانان به این سرنوشت دچار شده ایم؟
آیت الله اراکی افزود: وضعیت عراق ، سوریه ، افغانستان و پاکستان چرا این گونه است؟ چرا این وضعیت به مالزی و اندونزی ، شمال آفریقا ، لیبی ، تونس و الجزایر در حال گسترش است؟ چرا در این جوامع یک مشت انسان وحشی و ضد بشر انسان ها را می کشند ، مساجد را نابود می کنند و جوامع اسلامی را نا امن می سازند.

وی پرسید: چرا امروز امنیت مسئله اول جامعه اسلامی است و چرا وضعیت اقتصادی جامعه اسلامی بدترین وضعیت اقتصادی دنیاست در حالی که رگ دنیا و قلب انرژی دنیا در دست مسلمانان است.

آیت الله اراکی با اشاره به اینکه مشکل اصلی کنونی جامعه اسلامی در همین اتحاد است، اظهار داشت: در حالیکه جامعه اسلامی از همه مقومات قدرت برخوردار است اما همچنان جامعه ای توسری خور است علتش به خاطر دوری آن از وحدت و یکپارچگی است.

وی افزود: اما جمهوری اسلامی ایران از این مسئله مستثنی است ایران اسلامی به برکت انقلاب، عزیز ترین جامعه در دنیا است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: اگر یک دست شویم و زیر پرچم اطاعت قرآن کریم، رسول خدا(ص) و اهل بیت (ع) قرار بگیریم پیروز از آن ما خواهد بود.

آیت الله اراکی با تاکید بر این که در قرآن سه ویژگی پیروزی ، ذلت ناپذیری ، برتر بودن و یکپارچگی از ویژگی های جامعه ایمانی برشمرده شده است ، گفت: قطعاً اگر مسلمانان دنیا در کنار هم متحد باشند خداوند این ویژگی ها را که در قرآن بشارت داده است نصیب آنان خواهد کرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه ما اگر امت واحده اسلامی را تشکیل دهیم دست برتر از آن ما خواهد بود، اظهار داشت: ما در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بر این نکته تأکید داریم که اگر حول سه محور قرآن، رسول خدا(ص) و اهل بیت (ع) گرد هم بیاییم و با هم متحد شویم خداوند به ما عزت و پیروزی عطا خواهد کرد.
پیوندگزارش تصویری
https://taghribnews.com/vdccmoqsx2bqei8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی