>> مبارزه غرب با ترورریسم ، ریختن نفت روی آتش است | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : 179576
روزنامه گاردین

مبارزه غرب با ترورریسم ، ریختن نفت روی آتش است

اکنون دولت فرانسه، تلاش می کند دست و پای ضعیف ترین قشر جامعه را ببندد و دین اسلام را محدود کند و به همین علت، راهپیمایی در پاریس که قرار بود برای دفاع از آزادی بیان صورت گیرد، به محلی برای شعار دادن جنگ افروزان و مستبدان، از مقامات سازمان ناتو تا رهبر جنگ طلب اسرائیل مبدل شد
مبارزه غرب با ترورریسم ، ریختن نفت روی آتش است
روزنامه گاردین نوشت حوادث فرانسه، پیامدهای دخالت غرب در جهان عرب و اسلام است تا مشخص شود هر آنچه در آن کشورها می گذرد، در کشورهای اروپایی نیز خواهد گذشت.
به گزارش خبرنگار تقریب(تنا) از لندن، شیموس میلن (Seumas Milne)، نویسنده روزنامه گاردین در مقاله ای نوشت از سال 2001 میلادی، هر واکنش غرب به یک حمله ترویستی گروه های جهادی، ریختن نفت روی آتش بوده است.
در آمریکا، جورج بوش پس از حوادث 11 سپتامبر 2011، جنگ خودش را علیه ترور راه انداخت که موجب گسترش ترور به همه جهان شد.
در انگلیس نیز پس از بمبگذاری های سال 2005 در لندن، دولت، آزادی های مدنی را نابود کرد و هزاران سرباز انگلیسی را برای جنگی فاجعه بار، روانه افغانستان کرد.
پس از کشتار وحشتناک هفته گذشته در دفتر نشریه شارلی ابدو و یک فروشگاه یهودی در پاریس نیز مشابه همان واکنش ها در پاریس ظاهر شد زیرا نیکولا سارکوزی رئیس جمهور پیشین فرانسه، در شعارهایی که یاداور سخنان جورج بوش بود از "جنگ تمدن ها" سخن گفت.
به نوشته نویسنده گاردین، غربی ها به جای این که در کنار قربانیان بی شمار گروه بوکو حرام در نیجریه بایستند، نشریه طنز شارلی ابدو را که کاریکاتورهای پیامبر اسلام را کشیده بود، به عنوان یکی از ارکان آزادی های غربی، مقدس شمردند .
انتشار دوباره کاریکاتورهای پیامبر مسلمانان، نشان داد که غرب، هنوز به این موضوع که جهان "با ما یا علیه ما" است، اعتقاد دارد و می خواهد آن را اثبات کند و همگان را به پیروی از "ارزش های غرب" وادارد. به نوشته شیموسمیلن، بلافاصله پس از این حوادث، 488 نماینده مجلس فرانسه، رای دادند که ارتش این کشور باید در عراق، دست به عملیات بیش تری بزند و فقط یک نماینده با این طرح مخالفت کرد در حالی که نگاهی به 13 سال لشکرکشی آمریکا و کشورهای غربی نشان داده که این کار، نه تنها برای فرانسه بلکه برای کل جهان، در حکم زهر است.

نویسنده روزنامه گاردین نوشت اگرچه کشتار در دفتر نشریه فرانسوی موجه نیست، مربوط کردن قربانیان به یهودیان و دین یهود و هویت یهودی دادن به همه قربانیان نیز قابل توجیه نیست. در این میان، دره عمیق سیاست های رسمی دولت فرانسه در داخل و خارج نیز بیش تر آشکار شد همان گونه که این حقیقت در انگلیس نیز برملا شده است. آن حقیقت این است که مسلمانان این کشورها، از آزادی های اساسی نیز محرومند و مورد تبعیض قرار می گیرند. به نوشته گاردین، در کشوری که زنان مسلمان به خاطر پوشش خود، در وانت های پلیس به پاسگاه ها برده می شوند، آزادی بیان، به خیابانی یک طرفه می ماند .
گاردین نوشت اگرچه کاریکاتورهای شارلی ابدو، آزادی بیان معرفی می شود، همان گونه که یکی از خبرنگاران پیشین این نشریه گفت، این قبیل اقدامات نشریه فرانسوی، "روان پریشی اسلام هراسانه" است که حاشیه ای ترین قشر مردم فرانسه را نشانه رفته است.

به نوشته نویسنده گاردین، اگرچه مقامات فرانسوی، آزادی بیان را حقی مسلم می دانند، انکار هولوکاست در این کشور، ممنوع است و اجرای نمایش های کمدین مشهور، دیودونه (Dieudonné)، به علت انتقاد از یهودیان و اسرائیل، ممنوع می شود. اکنون دولت فرانسه، تلاش می کند دست و پای ضعیف ترین قشر جامعه را ببندد و دین اسلام را محدود کند و به همین علت، راهپیمایی در پاریس که قرار بود برای دفاع از آزادی بیان صورت گیرد، به محلی برای شعار دادن جنگ افروزان و مستبدان، از مقامات سازمان ناتو تا رهبر جنگ طلب اسرائیل، بنیامین نتانیاهو و تا شاه اردن و وزیر خارجه مصر مبدل شد؛ همان افرادی که در کشتارهایشان، هزاران نفر را قتل عام کرده  و از صربستان تا افغانستان، ایستگاه های تلویزیونی را بمباران کرده اند.  
شیموسمیلن نوشت ،اگرچه انگیزه های فراوانی همچون فقر، میل به فعالیت های مجرمانه، نژادپرستی و افکار تکفیری و جهادی در اقدامات تروریستی هفته پیش پاریس وجود دارد، جنگ های کشورهای غربی، از جمله فرانسه در اشغال کشورهای عربی و اسلامی نیز نباید از نظر دور داشته شود.  جنگ با ترور، 13 سال به طول انجامیده و فقط بی رحمی و ویرانی گسترده را بر جای گذاشته است. وی می افزاید برادران کواچی (Kouachi) را جنگ عراق، افراطی کرد تا به دست القاعده در یمن آموزش ببینند. شریف کواچی گفته بود که حمله در پاریس را برای گرفتن انتقام کودکان مسلمان عراق، افغانستان و سوریه صورت می دهد و احمد کولیبالی (Ahmed Coulibaly) نیز گفته بود که حمله به فروشگاه یهودیان، انتقام کشتار مسلمانان فلسطینی است. گاردین نوشت این قبیل حملات، پیش از سال 2001 در اروپا مشاهده نمی شد و تنها استثنا، بمبگذاری سال 1995 در پاریس بود که نتیجه مستقیم جنگ داخلی الجزایر و نقش فرانسه در آن بود.
نویسنده گاردین نوشت اگرچه فرانسه در حمله آمریکا و انگلیس به عراق شرکت نکرد، اکنون به افغانستان سرباز فرستاده است، در کشورهای آفریقایی، از مالی تا لیبی و ساحل عاج و جمهوری مرکزی آفریقا، دخالت نظامی می کند و در بمباران شبه نظامیان در عراق و سوریه، شرکت می کند. فرانسه نیز همچون انگلیس، از رژیم های مستبد حوزه خلیج فارس، حمایت می کند و رئیس جمهور فرانسه، خود را شریک سیاسی دیکتاتور مصر می نامد و می گوید برای بمباران دوباره لیبی، آماده است. دومینیک دو ویلپن (Dominique de Villepin)، نخست وزیر پیشین فرانسه که مخالفت با جنگ عراق را رهبری می کرد، این هفته داعش را "نوزاد ناقص الخلقه" سیاست غرب خواند. گاردین به نقل از نخست وزیر پیشین فرانسه نوشت  جنگ های غرب در جهان اسلام همیشه به شعله ور شدن جنگ های جدید و بروز تروریسم در غرب منجر شده است اما دولت های غربی تمایل دارند ساده لوحانه جنگ های جدید را فقط "پدیده اسلامی شدن" بنامند. 
https://taghribnews.com/vdccmoqse2bqmp8.ala2.html
مرجع : روزنامه گاردین
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی