تاریخ انتشار۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب : 189773

عفو بین‌الملل خواستار تحقیق درباره تجاوز عربستان به یمن شد

سازمان عفو بین‌الملل خواستار انجام یک تحقیق فوری درباره تجاوز عربستان به یمن شد.
عفو بین‌الملل خواستار تحقیق درباره تجاوز عربستان به یمن شد
 به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از پرس تی وی، "سعید بومدوحه"، معاون خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان عفو بین‌الملل گفت: حملات هوایی عربستان سعودی که یک ماه به طول انجامید بسیاری از مناطق یمن را به مکانی خطرناک برای غیرنظامیان تبدیل کرده است.
 
بومدوحه افزود: این تهاجم تاثیر مخربی بر زندگی افراد عادی در یمن گذاشته است و بسیاری از آنان برای اینکه از حملات عربستان جان سالم به در ببرند مجبور شدند خانه‌های خود را ترک کنند.
 
 وی تاکید کرد: میلیون‌ها نفر مجبور شده‌اند در وضعیت وحشت مطلق زندگی کنند و از این که در خانه خود کشته شوند بیمناک هستند. عده زیادی احساس می‌کنند که جز نقل مکان از روستاهای ویران شده خود به سوی یک آینده نامعلوم هیچ چاره‌ای ندارند.
 
بومدوحه همچنین از "آمار رو به افزایش تلفات غیرنظامیان" در حملات عربستان ابراز نگرانی و خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد عربستان در اغلب حملات هوایی خود به یمن نتوانسته است تدابیر لازم را برای به حداقل رساندن آسیب به غیرنظامیان و اهداف غیرنظامی اتخاذ کند.
 
بومدوحه تأکیدکرد: ضروری است برای تشخیص نقض بین‌المللی حقوق بشر در این تهاجمات، تحقیقاتی مستقل و بی‌طرف انجام شود.
 
جنگنده‌های سعودی از زمان آغاز حملات نظامی علیه مردم یمن، بارها و بارها مدارس، دانشگاه‌ها، فرودگاه‌ها، بیمارستان‌ها، پمپ بنزین‌ها و نیروگاه‌های برق، کارخانه‌ها، خطوط و شبکه‌های مخابراتی، خودروهای حمل مواد غذایی، مساجد و ورزشگاه‌ها را هدف قرار داده‌اند.
 
https://taghribnews.com/vdccmoqs12bq4m8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی