تاریخ انتشار۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۲
کد مطلب : 172276

آیت الله محسن اراکی در جمع ایرانیان مقیم لندن

تنا- لندن
دعا با دلی شکسته ودرخواست خالصانه از پروردگارموجب تطهیر روح آدمی ونزدیکی به خداوند است
آیت الله محسن اراکی در جمع ایرانیان مقیم لندن
در اولین شب ماه محرم وشروع مراسم عزاداری بمناسبت شهادت سرور و سالار شهیدان حسین بن علی (ع) آیت الله محسن اراکی با حضور در جمع کثیری از ایرانیان مقیم لندن ، طی سخنانی گوشه هایی از سجایای معنوی واخلاقی آن امام همام را بازگو کرد.

به گزارش خبرنگار تقریب (تنا) از لندن ، دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی سخنان خود را با ذکر اهمیت وفضیلت نماز ورعایت آداب نماز وارزشهای آن آغاز کرد ونکاتی را در باب ارتباط با خداوند وحضور قلب در هنگام نماز برای حاضران یادآور شد .

وی افزود خلوت کردن با خداوند در نوبت های مکرر ودعا کردن ودرخواست خالصانه از پروردگارآنهم با دلی شکسته ، کاری است ارزشمند که موجب تطهیر روح آدمی ونزدیکی به خداوند خواهد شد . از همین روست که خداوند می فرماید من در دلهای شکسته جای دارم.
آیت الله اراکی افزود در سخن گفتن با خدا می توان از دعاهای ویژه وخاص که از بزرگان دین به ما رسیده ویا حتی از زبان ساده وروان خودمان استفاده کنیم وهنگام گفتگو با خدا شاکر نعماتی باشیم که پروردگار به ما عطا فرموده.


وی همچنین خاکسار بودن واظهارخلوص در هنگام نماز را موجب سازندگی انسان دانست وبراقامه نماز اول وقت تاکید کرد .
دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی دعا کردن را موجب کمال انسان دانست وگفت این کلام خداست که می فرماید :(ادعونی استجب لکم ) لذا از همین روست که حضرت موسی (ع) پس از رنجها ومرارت های فراوان رو به خدا می گوید ، خدایا فقیر خیر تو هستم.

وی در ادامه به دعای ارزشمند امام حسین (ع) در روز عرفه ومضامین بلند عرفانی آن ونیز به دعای آنحضرت در آخرین لحظه های سخت ودشوار روز عاشورا اشاره کرد که فرمود:( تودر هر سختی یار من بوده ای ودر همه ناامیدی ها امید من بودی . خدیا در این لحظه سخت تنهایی ،حسین را تنها نگذار .تو تنها امید منی) آیت الله اراکی افزود ،اینها همه آموزشی است به ما که چگونه با خدا سخن بگوییم وادب بندگی را بجا بیاوریم .

وی همچنین با اشاره به ایام ماه محرم گفت، این نعمت عشق به امام حسین که نصیب ما شده است ،گوهری است که به ما رسیده وباید قدر آن را بدانیم.

یادآور می شود این مراسم در سالن اجتماعات مدرسه جمهوری اسلامی ایران درلندن ،همزمان با اولین شب عزاداری های ماه محرم وهمراه با برنامه های متنوع مداحی توسط مداحان اهل بیت (ع) برگزار شد.
https://taghribnews.com/vdccmiqse2bqmi8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی