تاریخ انتشار۱۶ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : 52277
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

مسلمانان نباید به تبلیغات رسانه های غربی که درصدد ایجاد تفرقه اند توجهی کنند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه خبرگزاری ها و رسانه های غربی دائما با استفاده از حربه های مختلف درصدد ایجاد تفرقه و جدایی در بین جوامع مسلمان هستند ، از مسلمانان خواست به تبلیغات منفی آنان توجه نکرده و با وحدت و همدلی خودشان رو در رو مسایل را بررسی و حل کنند.
مسلمانان نباید به تبلیغات رسانه های غربی که درصدد ایجاد تفرقه اند توجهی کنند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،'سید محمد حسینی' با بیان این مطلب در جمع میهمانان خارجی شرکت کننده در بیست و دومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در فرهنگسرای نیاوران ،افزود: مسلمانان در اقصی نقاط جهان دارای اشتراکات فراوانی هستند که با تکیه بر این اشتراکات و حفظ وحدت ، همدلی و مودت و جلوگیری از دخالت بیگانگان در امورشان می توانند وضعیت بهتری را در جهان شاهد باشند.

وی امام خمینی (ره) را مرد خدا ، عارف کامل ، مظهر تمام نیکی ها و وارسته از تمامی وابستگی ها توصیف کرد و گفت: امام تنها اراده اش مجد و عظمت اسلام ، عزت و سربلندی مسلمانان بوده و همواره به دنبال تحقق احکام و ارزش های اسلامی در سراسر دنیا بود.

حسینی به عدالت ، اعتقاد قلبی به قرآن ، انصاف ، مودت وبه ویژه خدمت به مردم محروم که در وجود امام نهادینه شده بود، اشاره کرد و افزود: ایشان می خواستند مردم ، عزیز ، صاحب رای و نظر بوده و همواره در سرنوشت خویش دخیل باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: امام چنان جرات و خودباوری در مردم به ویژه جوانان کشور ایجاد کرده بود که به رغم تمام سختی ها و هشت سال دفاع مقدس ، در مقابل تحریم ها و تهدیدهای گوناگون جوانمردانه ایستادگی کرده و نگذاشتند قدرت های شیطانی و ایادی استکبار به اهدافشان دست یابند.

وی اضافه کرد: امروز هم تهدیدها و تحریم های بیگانگان علیه ایران نه تنها کم نشده بلکه بیشتر هم شده ، لذا ملت ایران با همان روحیه ای که امام در وجودشان ایجاد کرده است در مقابل تمامی سختی ها و مشکلات ایستاده و علاوه بر دفاع از آرمان ها و اعتقادات دینی خویش ، توطئه ها و تهدیدات دشمنان را یکی پس از دیگری خنثی می کنند.

حسینی خاطرنشان کرد: بعد از امام هم این پرچم در دست فرزند خلف صالح وی حضرت آیت الله خامنه ای قرار گرفته و ایشان هم از اهداف بلندشان دست برنداشته و با پشتیبانی این ملت سرافراز و همیشه در صحنه این مسیر را تا آخر ادامه خواهند داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ذکر برخی ویژگی ها و خصوصیات شخصیتی و اخلاقی امام (ره) گفت: ایشان مصداق نفس مطمئنه بود که با آرامش و سعه صدر و آرامش در سخت ترین شرایط و حوادث دشوار انقلاب ، جنگ تحمیلی را هدایت کرده و همواره در مقابل مستکبران ایستادند.

حسینی با بیان اینکه امام اعتقاد داشت مسلمانان باید بنیان مرصوص باشند، تصریح کرد: امام رحمت الله می خواست جامعه ای شکل بگیرد که عزت و عظمت مسلمانان در مقابل کفار تجلی پیدا کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با ذکر این نکته که شرق و غرب ، مارکسیست ها و طرفداران سرمایه داری در آن زمان دین را افیون جوامع می دانستند ، تصریح کرد: امام خمینی (ره) در آن دوران که اینگونه مسایل مطرح بود ، دین را زنده کرد و سبب عزت و عظمت مسلمانان در سراسر دنیا شد.

حسینی اضافه کرد: آنها چه هراس و واهمه ای از اسلام دارند که دائما فیلم های سینمایی می سازند که در آنها چهره مسلمانان خشن و تروریست جلوه داده می شود.

وی ادامه داد: این ادعاها زمانی مطرح می شود که ما پیروان پیامبر (ص) هستیم که رحمة للعالمین می باشند، پیامبری که قلبش مالامال از عشق به مردم بود و دائما همگان را به اسلام ، همگرایی ، وحدت ، همبستگی و انسجام دعوت می کرد.

حسینی تصریح کرد: هراس آنان از مسلمانان نشان دهنده آنست که اسلام روز بروز در دنیا در حال توسعه و گسترش است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به تحولات و بیداری اسلامی در منطقه اشاره و ابراز امیدواری کرد که مردم بیدار و هوشیار بپاخاسته این نهضت و حرکت عظیم خودشان را استمرار بخشیده و فرصت و مجال را به مستکبران برای سوء استفاده از آنها ندهند.

وی تصریح کرد: ما معتقدیم باید این وحدت و همبستگی زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت شود، آن موعودی که می خواهد مدینه فاضله را تشکیل دهد تا در آن عشق ، عدالت ، رفاه ، آسایش ، مودت ، وحدت ، همدلی و فضیلت و همه آمال ها و آرزوها تحقق یابد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه با اشاره به اشتراکات فراوان بین کشورهای مسلمان ، آمادگی ایران را برای توسعه و گسترش فعالیت ها ، تبادلات و تعاملات فرهنگی و هنری بویژه با کشورهای اسلامی اعلام کرد.

بر اساس این گزارش پیش از سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تعدادی از میهمانان خارجی شرکت کننده در این مراسم پیرامون مسایل مختلف بویژه شخصیت امام خمینی (ره) به ایراد سخن پرداختند.
https://taghribnews.com/vdccmiqp.2bqim8laa2.html
مرجع : روابط عمومی و امور بین الملل وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی