تاریخ انتشار۳۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب : 166877
خطیب جمعه تهران:

هر وقت آمریکا در مقابل مردم و انقلاب ایران ایستاد، باخت/امام صادق(ع) از هر فرصتی برای تبلیغ دین مبین اسلام استفاده می کرد

آیت الله موحدی کرمانی با تاکید بر اینکه هر وقت آمریکا در مقابل مردم ایران و انقلاب ایران ایستاد ، باخت گفت: آمریکا تا توانست از شاه حمایت کرد اما شاه فراری شد، مردم ایران پیروز شدند و آمریکا باخت.
هر وقت آمریکا در مقابل مردم و انقلاب ایران ایستاد، باخت/امام صادق(ع) از هر فرصتی برای تبلیغ دین مبین اسلام استفاده می کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، آیت الله موحدی کرمانی در خطبه نخست با تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع) اظهار داشت: یکی از مهمترین درسهای آن امام استفاده از فرصت ها و توجه به اخلاقیات اسلامی است.

وی افزود: آن حضرت همواره در طول دوران خلافت ستمکاران از هر فرصتی برای تبلیغ دین مبین اسلام استفاده و اسلام ناب را به جامعه به صورت مستمر عرضه کردند .

خطیب جمعه تهران گفت: امام صادق (ع) در کنار اهتمام به مسائل مهم ، توجه ویژه ای نیز به اخلاق داشتند که ما نیز باید به عنوان یک شیعه در جامعه اسلامی به اخلاق توجه روزافزون داشته باشیم.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: توجه به اخلاق به ما می گوید که در جامعه درباره اخلاقیات تذکر دهیم، به انسانها اهانت نکنیم و مومنان را سبک نشماریم و به آنها بی اعتنا نباشیم و به ویژه در این باره به مسئولان تذکر می دهم که حواس شان بسیار جمع باشد.

امام جمعه موقت تهران در همین زمینه با طرح این پرسش که در ادارات ما اخلاق تا چه اندازه رعایت می شود و تا چه میزان افرادی که پشت میز هستند تواضع دارند گفت: این افراد باید بدانند که اجیر جامعه و مردم هستند تا به وظایفشان عمل کنند و در مقابل آن از بیت المال مبلغی نیز می گیرند و اگر به وظایف خود عمل نکردند این مبلغ شبهه ناک خواهد بود.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: مسئولان دانشگاهها و مدارس و معلمان چه اندازه اخلاق اسلامی را مراعات می کنند در حالی که جوانان زیادی را تربیت می کنند بنابراین باید به این جوانان و نوجوانان رحم کنند مبادا فکر غلط و سخن باطلی بگویند که بوی اهانت به نظام و انقلاب بدهد.

وی تاکید کرد: در زندگی زناشویی نیز باید اخلاق حاکم باشد و مراقب باشیم تا فضای خانه فضای محبت، همکاری، عطوفت و مهربانی باشد و از عصبانیت و غضب بپرهیزیم.

خطیب جمعه تهران خاطرنشان کرد: غضب و عصبانیت نخستین گام در ضربه زدن به روابط همسران و نهاد خانواده است چرا که در هنگام عصبانیت عقل رفته جای خود را به عصبیت می دهد که نتایج نامناسبی در پی دارد.

وی تصریح کرد: مردم باید از دو صفت تنبلی بی تفاوتی و زودرنجی پرهیز کنند چرا که این دو مسئله همواره در جوامع اسلامی مشکل ساز شده است.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: بلایی که بر سر حکومت امام علی (ع) آمد به واسطه این دو صفت مردم بود یعنی آماده انجام وظیفه نبودند و گرفتار تنبلی شدند و هر زمانی که امام (ع) از مقابله با دشمن سخن می گفتند این جماعت بهانه گرما یا سرمای هوا را می گرفتند.

وی افزود: عامل تنبلی بود که امام حسن (ع) را خانه نشین کرد و امام حسین (ع) را نیز به قتلگاه کشاند.

خطیب جمعه تهران درباره زودرنجی و پرهیز از آن نیز گفت: امام علی (ع) نیز در تقسیم بیت المال فرقی بین طلحه و غلام قائل نبود و آنان را در این زمینه به یک چشم می دید اگرچه با اعتراض طلحه روبرو می شد اما امام کار خود را می کرد و به آن پایبند بود.

آیت الله موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه پیشنهاد ایران برد - برد است گفت: این یعنی هم به نفع منطقه ، هم به نفع غرب و هم به نفع ایران است و اگر نپذیرید دیگر برد - برد نیست بلکه برد - باخت خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه هر وقت آمریکا در مقابل مردم ایران و انقلاب ایران ایستاد ، باخت گفت: آمریکا تا توانست از شاه حمایت کرد اما شاه فراری شد، مردم ایران پیروز شدند و آمریکا باخت.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: آمریکا تا توانست صدام را مجهز کرد که به ایران ضربه بزند اما در نهایت ایران یک وجب از خاک خود را از دست نداد و دبیرکل وقت سازمان ملل متحد صدام را مقصر دانست و باز آمریکا باخت.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: آمریکا جنگ در عراق را به راه انداخت به امید آنکه حکومت مطلوب خود را به وجود آورد اما به کوری چشمش حکومتی اسلامی به وجود آمد.

وی گفت: باخت اصلی آمریکا ، اسرائیل و حامیان و همراهان این جانیان این است که روز به روز چهره آنها در جهان منفورتر می شود و جهانیان چهره کثیف این جانیان را بهتر می شناسند و اکنون شعار مرگ بر امریکا در کشورهای غربی هم به راه افتاده است.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: به خواست خدا این تنفر روز به روز شدیدتر می شود و مرگ بر امریکا عالم را فرا می گیرد.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش خطاب به دولت گفت : اولا به دولت به خاطر حمایت مقام معظم رهبری از آن تبریک می گویم اما این حمایت و تایید معنایش این است که ایشان راضی نیستند دولت تضعیف شود .

وی افزود: البته مقام معظم رهبری همراه با تایید فرمودند من هر دولتی را تایید می کنم این جمله را هم فرمودند که همه دولتها هم نقاط مثبت و هم نقاط ضعف دارند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: معنای این جمله این است که دولت باید دقت کند تا نقاط ضعف خود را بشناسد و آنها را جبران کند و نگوید که هر دولتی نقاط ضعفی دارد و ما هم چند تا ضعف داشته باشیم و این طبیعی است .

وی با تاکید بر اینکه این دیدگاه غلط است افزود: معنای تذکر مقام معظم رهبری این است که دولت نقاط ضعف را بشناسد و علاج کند .

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: یکی از نقاط ضعف این تفسیر غلطی بود که از اعتدال و دولت اعتدال شنیده شد.

آیت الله موحدی کرمانی تصریح کرد:‌ معنای اعتدال این نیست که همه جا نرمش ، همه جا سازش ، دست به سر همه کشیدن حتی جانی و مقصر بلکه معنای اعتدال این است که در جای محبت، محبت و در جایی هم که باید برخورد شود ، برخورد و این دو با هم باید باشد.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: دولت باید از خدمات عزیزان رزمنده ، خانواده شهدا ، ایثارگران و جانبازان تقدیر و تشکر کند و مقام آنها را بالا ببرد.

وی با تاکید بر اینکه انتخاب شعار تدبیر و امید بسیار انتخاب خوبی بود گفت: من به خاطر این انتخاب به دولت تبریک می گویم اما معنای تدبیر یعنی چه؟

آیت الله موحدی کرمانی گفت: تدبیری که مطرح شده باید فقط تدبیر الهی و آنچه که خداوند برای رسیدن به سعادت مقدر و مشخص کرده است اعمال شود و باید سلیقه های شخصی را کنار گذاشت.

وی با اشاره به رای عدم اعتماد به وزیر علوم گفت: از رئیس جمهور می خواهیم که ببیند حساسیت مجلس درباره وزیر استیضاح شده چه بوده است؟ و چرا این وزیر رای نیاورده است؟ و نمایندگان چه نقاط ضعفی در او دیده اند که رای نداده اند.

وی افزود: تقاضا می کنم فردی را به مجلس معرفی کنید که دیگر این ضعف ها را نداشته باشد و نقاط قوتش بالا باشد.

خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر تدبیر در امور بیت المال گفت: تدبیر در امر بیت المال را باید از امیرالمومنین علی (ع) یاد بگیریم.

وی افزود: بیت المال مال همه است و همه باید از آن استفاده کنند.

آیت الله موحدی کرمانی تاکید کرد: مبادا قسمت عمده بیت المال به سوی دانه درشت ها سرازیر شود و چیزی برای دانه ریزها و پابرهنه ها نماند.
https://taghribnews.com/vdccmeqsm2bqe48.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی