تاریخ انتشار۲۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۵۱
کد مطلب : 228175

درخواست امارات از آمریكا برای حمایت بیشتر از جنگ با یمنی ها

مقامات اماراتی از آمریکا خواستند حمایت نظامی خود را از جنگ علیه مردم یمن بیشتر کند.
درخواست امارات از آمریكا برای حمایت بیشتر از جنگ با یمنی ها
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، پایگاه خبری اخبارالساعه امروز (شنبه) نوشت: امارات از آمریكا خواسته است در حمایت نظامی و تداركاتی از جنگ علیه مردم یمن حضور فعال تری داشته باشد.
 
عربستان و امارات در چارچوب ائتلاف حمله به یمن، بیشترین حملات هوایی و زمینی علیه یمن را انجام داده اند اما امارات اخیرا حضور نظامی خود را در استان ضالع یمن كاهش داد.
 
عربستان سعودی از ششم فروردین سال 94 با تشكیل ائتلافی از برخی كشورهای عربی و با حمایت آمریكا به كشور یمن حمله كرد كه در اثر آن تاكنون بیش از 24 هزار نفر از مردم یمن كشته یا مجروح و صدها هزار نفر نیز آواره شده اند.
 
گفته می شود "محمد بن سلمان" جانشین ولیعهد عربستان در سفر به اردن از این كشور خواسته است با اعزام نیروی نظامی به یمن، جای خالی امارات را پركند.
امارات و عربستان در پی بركناری خالد بحاح نخست وزیر دولت خودخوانده منصورهادی، رییس جمهور مستعفی و فراری یمن كه در ریاض بسر می برد با یكدیگر اختلاف پیدا كرده اند.
 
خالد بحاح مورد حمایت امارات بود و ارتباط خوبی با این كشور داشت كه پس از بركناری او از طرف منصور هادی و با دستور مقامات عربستانی، اختلافات دو كشور نیز علنی تر شده است.
 
https://taghribnews.com/vdccm4qip2bqis8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی