تاریخ انتشار۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : 218879

تشکیل کانون فیلم های ایرانی در مالزی

کانون فیلم و نمایش فیلم های ایرانی در مالزی برای استفاده از تجربیات سینمایی ایران و توسعه مناسبات فرهنگی با مالزی تشکیل شد.
تشکیل کانون فیلم های ایرانی در مالزی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،  رایزن فرهنگی ایران در کوالاالامپور، در نخستین نشست کانون فیلم های ایرانی که دیروز در مالزی برگزار شد با اشاره به نقش مهم سینمای انقلاب اسلامی به عنوان یک ابزار فرهنگی، گفت: سینمای ایران بعد از انقلاب اسلامی به دلیل پیام های انسانی و معنویت خود مورد توجه جهانیان قرار گرفت.
 
"علی اکبر ضیائی" سینما را ابزاری تاثیرگذار برای ارتباطات جهانی و معرفی ایران به افکار عمومی جهان دانست و گفت: با توجه به سیاست ایران هراسی و اسلام هراسی ایادی استکبار جهانی، می توان از هنر به ویژه سینما به عنوان ابزار مناسب معرفی ایران در جوامع مختلف در مقابله با این سیاست استفاده کرد.
 
ضیائی افزود: در مالزی بزرگان متفکر و اندیشمند مالایی شناخت و ارتباط مناسبی با فضای فرهنگی و هنر و سینمای ایران دارند، اما باتوجه به غنای هنر ایران به نسبت سایر کشورها انتظار بیشتری برای تبادلات فرهنگی، هنری و سینمایی بین ایران و مالزی می رود.
 
رایزن فرهنگی ایران در ادامه تشکیل کانون فیلم و نمایش فیلم های فاخر و ارزشمند ایرانی را فرصتی برای استفاده از تجربیات سینمایی ایران و توسعه مناسبات این بخش بین ایران و مالزی با استفاده از توانمندی های بالقوه این کانون دانست.
 
وی بااشاره به برگزاری نشست هایی با دست اندرکاران هنر سینما و دانشگاه های مرتبط با هنر در مالزی از جمله رایزنی با 'فیضی ایوب' مدیر مرکز ملی توسعه فیلم مالزی (فیناس) گفت: در این نشست ها زمینه های همکاری های مشترک سینمایی و نمایشی دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.
 
رایزن فرهنگی ایران افزود: با توجه به زمینه های مناسب فعالیت در حوزه های سینمایی و وجود مخاطبان فراوان در این حوزه، رایزنی در مرحله نخست تمایل دارد با تشکیل این کانون و فعالیت این مجموعه، با شناسایی مخاطبان فراوان و دسته بندی آنان محتوای مناسب را برای علاقمندان به هنر هفتم تهیه کند.
 
برگزاری برنامه هایی همچون نمایش و نقد فیلم های روز ایرانی، دعوت از هنرمندان سینما و نمایش ایرانی، بررسی و نقد سینمای کلاسیک و مستند ایران، برگزاری کارگاه های آموزشی در حوزه سینما و نمایش با حضورهنرمندان و صاحب نظران حوزه سینما و نمایش و برگزاری هفته فیلم ایران با همکاری فعالان هنر سینما در مالزی و ایجاد زمینه های مبادلات و فعالیت های مشترک نیز مرحله دوم این طرح اعلام شد.
 
بر اساس اطلاعات به دست آمده، نخستین فیلم بلند سینمایی مالزی سال 1933 با دستمایه داستان فارسی لیلی و مجنون در سنگاپور ساخته شده است.
 
پرفروش ترین فیلم تولیدی مالزی در سال گذشته میلادی حدود 18 میلیون رینگیت (بیش از چهار میلیون و 150 هزار دلار) فروش داشته و پرفروش ترین فیلم سال قبل از آن با حدود 17 میلیون رینگیت (حدود چهار میلیون دلار) فروش روبرو شد.
 
 
https://taghribnews.com/vdccm4qio2bqs48.ala2.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی