>> دعوت جمعیت الوفاق برای اعتصاب و تظاهرات سراسری در بحرین | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 180628
فردا در روز محاکمه شیخ علی سلمان ؛

دعوت جمعیت الوفاق برای اعتصاب و تظاهرات سراسری در بحرین

جمعیت الوفاق بحرین خواستار فعالیت های اعتراض آمیز مردمی همزمان با محاکمه شیخ علی سلمان دبیرکل این جمعیت در روز چهارشنبه شد. الوفاق از مردم خواسته امشب نیز به خیابان بیایند.
دعوت جمعیت الوفاق برای اعتصاب و تظاهرات سراسری در بحرین

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، الوفاق از مردم خواست فردا چهارشنبه هرگونه خرید و فروش را متوقف کنند و سه شنبه شب تکبیر بگویند و چراغ های خانه ها را بجز چراغ های داخلی خاموش کنند.
الوفاق با تاکید بر داوطلبانه بودن دعوت خود، از مردم خواست از هرگونه مراجعه به نهادهای دولتی خودداری کنند. این جمعیت هدف از این اقدام را اعمال فشار برای آزاد شدن شیخ علی سلمان دبیرکل الوفاق اعلام کرد.
در همین حال تظاهرات در اعتراض به بازداشت شیخ سلمان در مناطق مختلف بحرین ادامه یافت.
سمیر شوهانی گزارشگر العالم همزمان با پخش تصاویری از این اعتراضات گزارش داد: ساکنان جزیره ستره در اعتراض به ادامه بازداشت شیخ علی سلمان و دیگر شخصیت های مخالف رژیم بحرین تظاهرات کردند. شماری از علما و شخصیت های بحرینی پیشاپیش تظاهرکنندگان در این تظاهرات که با شعار «دوستداران دبیرکل(الوفاق)» برگزار شد شرکت کردند. معترضان بر ادامه یافتن اعتراضات تا زمان تحقق یافتن خواسته هایشان تاکید کردند.
سید مجید المشعل رئیس مجلس علمای بحرین که در این تظاهرات شرکت کرده بود در حالی که عکسی از شیخ سلمان را در دست داشت گفت: «این ملت کاملا آماده صبر و تحمل و فداکاری برای تحقق خواسته ها و احقاق حقوق خود است. این ملت هیچ گاه بازداشت شدگان و شهدا را فراموش نمی کند».
منطقه «بلاد القدیم» نیز صحنه تظاهرات گسترده زنان و مردان بود که عکس های شیخ علی سلمان و پرچم های بحرین را در دست داشتند. اما این تظاهرات با اقدامات سرکوبگرانه نیروهای امنیتی رژیم بحرین مواجه شد که از گاز اشک آور و تفنگ ساچمه ای برای متفرق کردن معترضان استفاده و شماری از آنان را مصدوم کردند.
روستاها و شهرک های الجفیر، النقابه، الدیه و بنی جمره نیز صحنه اعلام حمایت از بازداشت شدگان با شعار «شمار را فراموش نخواهیم کرد» بود. تظاهرکنندگان حکم های ظالمانه صادر شده علیه زندانیان را محکوم کردند.
علمای بحرین و ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه مردم را به شرکت در تظاهرات گسترده در منطقه بلاد القدیم در روز سه شنبه یعنی یک روز پیش از آغاز محاکمه شیخ سلمان دعوت کردند. این تظاهرات به منظور درخواست آزادی شیخ سلمان و دیگر زندانیان برگزار می شود.
https://taghribnews.com/vdccixqs42bq4e8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی