تاریخ انتشار۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب : 261321

نخستین نشست دانشگاهی گفت‌وگوی بین الدینی ایران و غنا

نخستین دور نشست دانشگاهی گفت‌وگوی ادیان، به همت رایزنی فرهنگی كشورمان در غنا با همکاری دپارتمان مطالعات ادیان دانشگاه لگون آکرا برگزار شد.
نخستین نشست دانشگاهی گفت‌وگوی بین الدینی ایران و غنا
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، اين دور از گفت‌وگوهاي بين الديني، با عنوان «همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان، فرصتی برای مقابله با افراط‌گرایی و خشونت‌طلبی» با مشارکت مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، در محل سالن کنفرانس مطالعات آفریقایی کوام نکرومه دانشگاه لگون آکرا در غنا، برگزار شد.
 
در این نشست باقر طالبی‌دارابی، عضو هیأت علمی و مدیر گروه دین‌شناسی دانشگاه ادیان و مذاهب قم، برایت گواوا، ريیس دانشکده علوم انسانی و باتزا، مدیر گروه مطالعات ادیان و جمعي از اساتید و دانشجویان دوره ارشد و دکتری دانشگاه لگون آکرا، حضور داشتند.
 
در مراسم افتتاحیه اين نشست، ربیتو آمه، ريیس اسبق دپارتمان مطالعات ادیان و استاد فعلی دانشگاه لگون آكرا، برگزاری نخستین دور گفت‌وگوهای دانشگاهی دینی بین دو کشور ایران و غنا را بسیار مهم دانست.
 
رایزن فرهنگی ايران در غنا هم در سخنرانی خود، به تبيين کارنامه فعالیت‌های گفتمان دینی مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در جهان و همچنين در قاره آفریقا  پرداخت.
 
وي سپس اظهار امیدواری كرد تا نتایج این نشست علمی در کند و کاو فکری گفتمان دینی اسلام، مسیحیت و ادیان سنتی غنا، بتواند به عنوان مقدمه‌ای لازم و مفید برای تداوم و توسعه اینگونه نشست‌های علمی ـ دینی به طور دوجانبه باشد.
رایزن فرهنگی كشورمان همچنين پیام مالکی، سفیر ایران در غنا را قرائت كرد. مالکی در این پیام ابراز امیدواری کرد تا برگزاري این برنامه‌ها بتواند موجب توسعه روابط فیمابین نیز بشود.
 
https://taghribnews.com/vdccisqis2bqe18.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی