تاریخ انتشار۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب : 175129

عفو بین الملل اقدام دولت مصر در ایجاد منطقه حائل در رفح را محکوم کرد

عفو بین‌الملل اقدام دولت مصر در تخریب صدها خانه در رفح در نزدیکی مرز با جنوب نوار غزه با هدف ایجاد یک منطقه حائل را محکوم کرد.
عفو بین الملل اقدام دولت مصر در ایجاد منطقه حائل در رفح را محکوم کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دولت مصر در اواخر اکتبر ایجاد یک منطقه حائل را در امتداد مرزهای این کشور با نوار غزه آغاز کرد. این اقدام، تخریب حدود ۸۰۰ واحد مسکونی و ایجاد منطقه حائلی به عرض ۵۰۰ متر و طول ۱۳ کیلومتر در مرز با نوار محاصره شده غزه را به دنبال خواهد داشت. در پی این اقدام دولت مصر حدود یک هزار و ۱۰۰ نفر از ساکنان این منطقه مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده‌اند.

عفو بین‌الملل پنجشنبه (۶ آذر) از مقام‌های دولت مصر خواست تا به "اخراج غیرقانونی" ساکنان با هدف ایجاد منطقه حائل پایان دهند.

عفو بین‌الملل خاطر نشان کرد: مقام‌های دولتی باید به تخریب خودسرانه صدها منزل مسکونی و اخراج اجباری مردم در رفح و شمال سینا که با هدف ایجاد منطقه‌ای حائل در امتداد مرز با نوار غزه انجام می‌شود، پایان دهند.

عفو بین الملل خاطر نشان کرد: آن‌ها در حالی اقدام به اخراج ساکنان این منطقه کرده اند که کاملا اصول مهم مورد نظر قوانین بین‌الملل از جمله رایزنی با ساکنان محلی، هشدار مناسب قبلی، جبران خسارت ناشی از تخریب اموال و اعطای مسکن مناسب برای آن دسته از افرادی که امکان تهیه منزل برای خود را ندارند، نقض کرده‌اند.

عفو بین الملل خاطر نشان کرد اخراج اجباری ساکنان این منطقه اقدامی غیر قانونی است.

مقام‌های دولتی مصر در پی حملات تروریستی به منطقه ناآرام شبه جزیره سینا در تاریخ ۲۴ اکتبر که در آن ۳۳ سرباز مصری کشته شدند، تصمیم به ایجاد این منطقه حائل گرفتند.

مقامات مصری همچنین پس از این حملات گذرگاه مرزی رفح را که تنها پایانه زمینی برای دور زدن محاصره رژیم اسرائیل است، مسدود کردند.

جمال الشوبکی، سفیر فلسطین در مصر، اوایل نوامبر از قاهره خواست تا گذرگاه مرزی میان مصر و نوار غزه را بازگشایی کند.

غزه از ژوئن ۲۰۰۷ میلادی تحت محاصره رژیم اسرائیل قرار دارد و این شرایط علاوه بر افزایش فقر و بیکاری سطح رفاه زندگی مردم این منطقه را کاهش داده است.
https://taghribnews.com/vdccipqso2bqms8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی