تاریخ انتشار۶ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۴:۱۳
کد مطلب : 43592

آواره گی؛ بلایی که صدها هزار نفر را در لیبی گرفتار کرده است

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، جمعه ، اعلام کرد که بر اساس اطلاعاتی که طی روزهای اخیر به دست این نهاد رسیده است، تعداد افرادی که به خاطر جنگ در این کشور مجبور به رها کردن خانه و کاشانه اشان گردیده اند، رو به افزایش است.
آواره گی؛ بلایی که صدها هزار نفر را در لیبی گرفتار کرده است
خبرگزاری تقریب (تنا)

ملیسا فلمینگ، سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، اظهار داشت: سازمان بین المللی پزشکی بشردوستانه از پناهنده شدن ۲۰ هزار نفر به شهر کوچک بوتوین، واقع در شرق اجدابیه، طی دو هفته اخیر خبر داده است. 

بنا بر این گزارش شهر مرزی " مرسی مطروح " مصر، واقع در ۲۲۰ کیلومتری شرق مرز لیبی، پذیرای صدها و بلکه هزاران ليبیایی بوده است. در میان این افراد، بسیاری از کسانی که با کمیساریای پناهندگان گفتگو کرده اند، اعلام نموده اند، امیدوارند به زودی به لیبی بازگردند. نکته جالب آنجاست که در جای جای شهر پلاکاردهای خوش آمد گویی به پناهندگان لیبيایی به چشم می خورد. 

روند کوچ لیبایی ها، طی روزهای اخیر، آهنگ ثابتی را به خود گرفته است. تونس اعلام کرده که روزانه ۲ هزار تن که بیشتر آنها سودانی یا بنگلادشی هستند، از لیبی به سوی این کشور می آیند. روزانه ۱۵۰۰ تا ۲ هزار نفر از مرز مصر و لیبی عبور کرده و وارد مصر می شوند؛ غالب افراد این گروه اخیر را مصری ها و خود لیبایی ها تشکیل می دهند. 

تعداد افرادی که در کمپ های موقتی بنا شده در مرز تونس و لیبی، به انتظار راه حلی جهت نجات از معرکه کنونی لیبی می باشند، به ۸ هزار و پانصد نفر رسیده است. 

گفتنی است که تا تاریخ ۲۳ مارس، تعداد افرادی که از خشونت های کنونی لیبی به خارج از کشور گریخته اند، بیش از ۳۵۰ هزار نفر ثبت گردیده است. مقصد این افراد کشورهای تونس، مصر، نیجر، الجزایر، چاد و سودان بوده است.
https://taghribnews.com/vdccipq0.2bq1o8laa2.html
مرجع : allafrica.com
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی