تاریخ انتشار۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب : 199925

دور تازه نقش آفرینی علمای اسلام در صحنه مبارزات ضد صهیونیستی

برگزاری اجلاس عمومی اتحادیه جهانی علمای مقاومت، اقدامی اساسی، در راه جلب مشارکت همه علمای مسلمان، برای حضور در مبارزه با ریشه ای ترین مشکلات جهان اسلام بشمار می رود
دور تازه نقش آفرینی علمای اسلام در صحنه مبارزات ضد صهیونیستی
       برگزاری نخستین اجلاس عمومی اتحادیه جهانی علمای مقاومت را باید سر آغاز فصلی جدید در سیره مبارزاتی علمای اسلام و دوری تازه از نقش آفرینی روحانیان مسلمان درآزادسازی قبله اول مسلمین از چنگال صهیونیسم دانست. 

اجلاسی که برگزاری آن، فرصت جدیدی را برای ادای وظایف سنگین علمای مسلمان در صحنه مبارزات ضد رژیم صهیونیستی، فراهم می سازد و آحاد مردم در جوامع اسلامی را به منظور مقابله با مهمترین چالش فراروی جهان اسلام،  به پیروی از علمای اسلامی و شرکت دراین مبارزات فرا می خواند.

 اجلاس عمومی اتحادیه جهانی علمای مقاومت حدودا یک سال بعد از تأسیس این اتحادیه و زمانی برگزاری می شود که مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی وارد مرحله عملیاتی طرح ها و برنامه های خود شده و مسیر لازم را برای همسویی وهمکاری علما و شخصیت های اسلامی از مذاهب مختلف، هموار کرده است. 

  ولذا 150تن از علما و شخصیت های شرکت کننده در این اجلاس ( به نمایندگی از سه هزار نفر اعضای اتحادیه علمای مقاومت) نه تنها وحدت و اتحاد میان علمای مسلمان از 43کشورجهان را به نمایش می گذارند، بلکه ضمن یادآوری خاطره مبارزات علما و روحانیان شهیدی که جان خود در راه جهاد با اشغالگران فلسطین فداکردند، زمینه احیای حرکت پر فروغ آنان را در این عرصه  فراهم می سازد.  

 البته شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه علمای مقاومت در سخنانی که در مراسم  افتتاحیه این اجلاس ایراد کرد، این همایش را در مقایسه با آنچه باید در قبال فلسطین صورت گیرد، گامی کوچک دانست، زیرا ازدیدگاه وی، زمانی امکان برداشته شدن گام های بزرگ در این جهت فرا خواهد رسید که همه علمای جهان اسلام برای مقابله با خطر صهیونیسم به تشریک مساعی با یکدیگر بپردازند،.

چنانکه آيت الله اراکي دبير کل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي در این خصوص تاکید کرد: «همه علمای کشورهای اسلامی باید خود را اعضاي اين اتحاديه بدانند و به وظايف ديني و انساني که پيرامون حمايت از مقاومت بر دوش آنهاست، عمل کنند»

دبير کل مجمع جهاني تقريب مذاهب همچنین با اشاره به پیمانی که خداوند از علما،  برای مقابله با ظالمان گرفته، فلسفه برگزاری نخستین کنفرانس اتحادیه جهانی علمای مقاومت را اینگونه تشریح کرد:

      « ما امروز برای این در این مکان جمع شده ایم تا میثاق خود را با خدا و رسول خدا دوباره احیا کنیم. ما اینجا هستیم تا بر اطاعت خود از خدا و رسولش تاکید مجدد کنیم و بر التزام خود بر مقاومت و نبرد با طاغوت و دفاع از مستضعفین و دفاع از ارزش های انسانی تاکید دوباره کنیم. از همین رو اتحاد علمای مقاومت با پافشاری بر خط مقاومت، به دنبال دفاع از ارزش هایی است که رسول گرامی اسلام پیام آور آن بود.»

 آنچه مسلم است برگزاری اجلاس عمومی اتحادیه جهانی علمای مقاومت، اقدامی اساسی، ولو کوچک، در راه جلب مشارکت همه علمای مسلمان، برای حضور در مبارزه با ریشه ای ترین مشکلات جهان اسلام بشمار می رود چراکه مشکلاتی که امروز از طریق اقدامات بسیار خشونت بار گروهک های تروریستی و تکفیری، زخم های عمیقی را  برپیکر دنیای اسلام  ایجاد کرده است نیز، از جانب رژیم صهیونیستی حمایت و تقویت می شود.

در واقع انتخاب شعار «اتحاد برای فلسطین»  برای این کنفرانس، اشاره ای هوشمندانه، به این واقعیت است که برای فائق آمدن برمشکلات جهان اسلام ، راهی جز  آزادی فلسطین وجود ندارد؛ چرا که آزادی این سرزمین از چنگال صهیونیسم، نه تنها به معنی ادای یکی از وظایف مهم مسلمانان، بلکه متضمن رهایی جوامع اسلامی از بلیّه تکفیر و افراط نیز خواهدبود.         
 
https://taghribnews.com/vdccioqsp2bqoo8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی