تاریخ انتشار۱۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب : 207727

هشدار سازمان بدر به آمریکا درباره عبور از خطوط قرمزها درعراق

دبیرکل سازمان بدر به آمریکاو دیگر کشورهای عضو ائتلاف بین المللی درباهر عبور از سه خط قرمز درعراق ازجمله ایجاد پایگاه نظامی آمریکایی درعراق هشدارداد.
هشدار سازمان بدر به آمریکا درباره عبور از خطوط قرمزها درعراق
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از پایگاه خبری نهرین نت هادی العامری تصریح کرد: ما به تصمیم دولت عراق در خصوص ائتلاف بین المللی و اجازه پرواز و حملات هوایی احترام می گذاریم . ولی سه خط قرمز وجود دارد که اجازه نمی دهیم ائتلاف بین المللی در جریان مشارکتش در جنگ علیه تروریست های داعش از آن عبور کنند.

العامری که در جشنواره رسانه های جهانی در نجف اشرف سخن می گفت افزود: اولین خط قرمز این است که اجازه تشکیل هیچ پایگاه آمریکایی را در عراق نمی دهیم، نمی خواهیم آنان که از در بیرون رفته اند، از پنجره وارد شوند.

وی گفت: در مذاکراتی که قبلا با مسوولان آمریکایی بوده آنان اصرار داشتند که پایگاهی در عراق داشته باشند ولی ما با این خواسته مخالفت کردیم.

به گفته دبیر کل سازمان بدر خط قرمز دوم بی نیازی به نیروهای زمینی است.
العامری افزود، ما هزاران نیرو داریم که از کلیه امکانات برخوردارند اما از نظر سلاح و ادوات جنگی کمبود داریم و اگر آمریکا در این جنگ جدی است دولت عراق را از نظر سلاح تجهیز کند.

العامری گفت که خط قرمز سوم مخالفت با هرگونه تجهیز سلاح خارج از چارچوب عراق است زیرا این کار به حاکمیت و استقلال عراق ضربه می زند و ما اجازه نمی دهیم به سیادت عراق خدشه وارد شود.

وی تاکید کرد: ائتلاف بین المللی در مبارزه با تروریستهای داعش جدی نیست زیرا کسانی هستند که می خواهند آنان را درعراق مهار کنند و نمی خواهند که بر تروریست ها غلبه نمایند تا به اروپا یعنی از جایی که آمده اند برنگردند.

العامری با استقبال از دخالت روسیه در جنگ علیه تروریستها تاکیدکرد، جدی نبودن ائتلاف بین المللی در جنگ علیه داعش موجب شد ما به مسیر دوم روی آوریم.
دبیر کل سازمان بدر اظهار داشت، روسیه به طور جدی علیه داعش وارد جنگ شده و تعجب می کنم که چرا کشورهای عربی از مشروعیت دخالت روسیه در سوریه سخن می گویند.

العامری گفت تروریست ها از 108 کشور جهان گردهم آمده اند و همه آنها هم از مرزهای ترکیه و با پرچم ائتلاف وارد کشورهای دیگر می شوند و اگر آمریکا در مبارزه با تروریست ها جدی است باید مانع ورود آنها به عراق و سوریه شود.
 
https://taghribnews.com/vdccimqim2bqxm8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی