تاریخ انتشار۱۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۴۳
کد مطلب : 252420
امام جمعه اهل سنت کنگان در همایش وحدت اسلامی اندونزی:

اختلافی میان اهل سنت و تشیع در ایران وجود ندارد/ پیروزی امت اسلامی فقط با وحدت ممکن است

تنا-اختصاصی
امام جمعه اهل سنت کنگان تأکید کرد: وحدت امت اسلامی و اخوت و برادری و دوری از تفرقه و اختلاف یک امری از اوامر شرع واجبی از واجبات است که خداوند همه مؤمنان رابه آن مکلف کرده است.
اختلافی میان اهل سنت و تشیع در ایران وجود ندارد/ پیروزی امت اسلامی فقط با وحدت ممکن است
به گزارش خبرنگار تقریب از جاکارتا، شیخ "خلیل افرا" امام جمعه اهل سنت کنگان طی سخنانی در کنفرانس "وحدت اسلامی؛ ضرورت ها و چشم انداز آینده" که روز چهارشنبه در جاکارتا پایتخت اندونزی برگزار شد، اظهار داشت: وحدت امت اسلامی و اخوت و برادری و دوری از تفرقه و اختلاف یک امری از اوامر شرع وفریضه ای از فرائض و واجبی از واجبات است که خداوند همه مؤمنان رابه  آن مکلف نموده و اگر امت اسلام به کتاب الله واحادیث رسول خدا (ص) ایمان دارند راهی برای ترک وحدت و برادری امت اسلام ندارند و در این خصوص آیات واحادیث بسیار متعدد و زیادی در تأکید بر وحدت داریم.
 
وی افزود: وحدت و یکپارچگی مسلمانان و لزوم اتحاد واتفاق کلمه میان آنها بلکه توحید کلمه بر محور کلمه توحید برای همه موحدان و خداپرستان روی زمین، از تعالیم وآموزش های اساسی آیین اسلام واز اصول فرهنگ قرآنی است و بر همین اساس ،قرآن کریم یکی از عمده ترین و سازنده ترین اهداف رسالت رسول اکرم (ص) را تألیف قلوب و ایجاد اُنس وتفاهم به جای خصومت و دشمنی بیان می دارد و اگر کسی در تاریخ به دیدۀ عبرت بنگرد این معنا را از شاهکارهای رسالت محمدی (ص) می یابد.
 
شیخ افرا اظهار داشت: عقلای مسلمین و غیر مسلمین اتفاق  دارند که اجتماع وائتلاف و وحدت و برادری یه مطلب ضروری و واجبی از واجبات الهی است وهر امتی از امتها که خواهان فلاح ورستگاری هستند از آن بی نیاز نمی شوند.
 
امام جمعه اهل سنت کنگان با بیان اینکه پیروزی امت اسلامی فقط با وحدت ممکن است، اظهار داشت: امت اسلامی دارای پیامبر، قبله و کتاب مشترک است و اهل بیت (ع) نیز یکی دیگر از اشتراکات اهل سنت و تشیع می باشد که باید از این اشتراکات در جهت تقویت وحدت امت اسلامی بهره برده شود.
وی همچنین اظهار داشت: دشمن همۀ ما امت اسلام مشترک است تجربه نشان داده است که هرگاه مسلمانان در برابر دشمن همدل و هم صدا شده می توانند در برابر دشمن بایستند و از فرهنگ دینی خود دفاع کنند زیرا ما تنها در سایه وحدت می توانیم از مرز و بوم کشورهای اسلامی دفاع کنیم.
 
امام جمعه اهل سنت کنگان با تأکید بر اینکه اهل سنت و تشیع در استان های مختلف ایران به صورت مسالمت آمیز با یکدیگر زندگی می کنند، اظهار داشت: اختلافی میان اهل سنت و تشیع در ایران وجود ندارد و اگر می خواهید و برادری و اخوت واقعی را از نزدیک مشاهده کنید به ایران سفر کنید زیرا تشیع و اهل سنت برادرانه در ایران با یکدیگر زندگی می کنند.
https://taghribnews.com/vdcciiqix2bqp08.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی