تاریخ انتشار۵ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب : 242926
خطیب نماز جمعه تهران:

اعجاز مقاومت باعث شده که به زودی شاهد نابودی خطر تکفیر در منطقه باشیم/ تشکیل شورای سیاسی در یمن شکست جدید سیاسی برای عربستان است

خطیب جمعه تهران با اشاره به موضوع سوریه و یمن، اظهار داشت: سوریه در آستانه اضمحلال قرار داشت و جبهه صهیونیسم جهانی در حال آماده شدن برای هجمه های کاری تر بود اما اعجاز مقاومت باعث شده که به زودی شاهد نابودی خطر تکفیر در منطقه خواهیم بود.
اعجاز مقاومت باعث شده که به زودی شاهد نابودی خطر تکفیر در منطقه باشیم/ تشکیل شورای سیاسی در یمن شکست جدید سیاسی برای عربستان است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام و المسلمین "کاظم صدیقی" در خطبه اول نماز جمعه تهران نیز گفت: دریافت کنندگان حقوقهای نجومی به بیت المال دست درازی کرده اند و این اقدام بازی با آتش جهنم است.همه جامعه به ویژه ایتام که در قرآن کریم سفارش فراوانی درباره رعایت حقوق آنان شده است در بیت المال سهم دارند.
 
وی گفت: کسانی که حقوقهای نجومی دریافت کردند در پی تجملات بودند ، بی تفاوتند و همه با آتش بازی می کنند.
 
خطیب جمعه تهران افزود: خداوند در قرآن هشدار می دهد کسانی که اموال یتیم را مورد تجاوز قرار می دهند درحقیقت آتش می خورند آن هم آتش جهنم.
 
حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران ضمن تبریک هفته دولت ، شهیدان رجایی و باهنر را دو الگوی مناسب و قابل ارائه دانست و گفت: بازخوانی زندگی این دو شهید بازتولیدی برای مسئولان فعلی می شود.
 
وی تصریح کرد: شهیدان رجایی و باهنر در عرصه انقلاب چهره پرجاذبه ای از مسئولیت ها در نظام جمهوری اسلامی ارائه کردند.
 
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی اظهارداشت: در هفته دولت ، دولتمردان قبل از اینکه مانور تبلیغاتی داشته باشند و کارهای کم و زیاد را به مردم عرضه کنند ، ابتدا به حساب خودشان برسند و ببینند سر سفره چه شهدایی نشسته اند و آیا تناسبی با آنها دارند؟
 
وی با اشاره به ساده زیستی شهید رجایی گفت: نگاهی به خودمان بیندازیم و ببینیم در دفترهای کار چه خبر است، اگر مردم جنوب شهر بیایند و به این دفاتر نگاه کنند چه برداشتی خواهند داشت؟ حکومت علوی کدام است؟
 
خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه دوره مسئولیت ریاست جمهوری به زودی تمام می شود ، گفت: باید ببینیم که آیا برای آیندگان الگو هستیم و راه شهید رجایی را ادامه می دهیم و آیا حرفی نمی زنیم که خلاف صحبت های نائب امام زمان باشد؟ یا خدای ناکرده دشمنان هر روز یک سوژه دارند و می گویند در فلان جا اختلاف نظر وجود دارد.
 
وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: باید عزت و کرامت در قراردادها و صحبت ها حفظ شود و من نمی خواهم پرده از روی برخی چیزها بردارم.
 
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی تاکید کرد: حرکت های دیپلماسی کشور باید در همه جا برای ما موجب سرافرازی و اقتدار باشد و عمل فردی و اجتماعی مسئولان نظام هم باید در تراز عمل شهیدان رجایی و باهنر باشد.
 
امام جمعه موقت تهران ابراز امیدواری کرد: قوه مجریه در هفته دولت ، کارهای خوبی را به مردم ارائه  و دلها را شاد کند اما مغرور نشود چرا که آنچه که باید بشود در برابر آنچه که شده است قابل ملاحظه نیست و نیازهای کشور خیلی زیاد است.
 
وی در ادامه به برجام اشاره کرد و خطاب به مسئولان گفت: مسئله برجام را خیلی بزرگ نکنید؛ مقام معظم رهبری مرتب از بدعهدی دشمن سخن می گوید ولی عزیزان ما یک بار حاضر نیستند از بدعهدی ها و خلاف های دشمن غدار ما و آنچه که  وعده داده شده بود و انجام نشده حتی یک کلمه سخن بگویند.
 
وی اظهار داشت: توقع داریم فرصت باقیمانده به مسائل حاشیه ای سپری نشود ، مردم گرفتاری زیاد دارند و جوانهای زیادی در انتظار تشکیل خانواده هستند .
 
خطیب نماز جمعه  تهران با بیان اینکه فرصت سیاسی کاری و تبلیغاتی ندارید خطاب به مسئولان گفت: اگر این فرصت را از دست بدهید معلوم نیست که چنین فرصتی مجددا برای شما پیش بیاید تا به مردم خدمت کنید.
 
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی همچنین از مسئولان درخواست کرد: توصیه های هفت محوری اخیر رهبر معظم انقلاب را به نحو احسن عملیاتی کنند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع سوریه و یمن اشاره کرد و افزود: سوریه در آستانه اضمحلال قرار داشت و جبهه صهیونیسم جهانی در حال آماده شدن برای هجمه های کاری تر بود اما اعجاز مقاومت باعث شد که به زودی شاهد نابودی خطر تکفیر در منطقه خواهیم بود.
 
خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: در یمن شاهد هستیم که عربستان از حدود یک سال و نیم پیش مشغول بمباران زیرساخت های یمن و کشتار مردم بی گناه اعم از کودکان و زنان است اما هنوز موفق نشده است .
 
وی افزود: تشکیل شورای سیاسی در یمن با ائتلاف انصارالله و یک گروه دیگر و با حضور جمعیت میلیونی یمن شکست جدید سیاسی برای عربستان است.
 
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی اظهار داشت: همانگونه که مقاومت در ایران میوه داد امیدواریم در یمن هم شاهد استقلال این کشور و اضمحلال ائتلاف ضد بشریت عربستان و حامیانش باشیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک به قهرمانان حاضر در المپیک 2016 از حضور بانوان محجبه در این رقابت ها نیز قدردانی کرد.
 
خطیب نماز جمعه تهران در پایان خواستار توجه به مسائل مربوط به امور مساجد شد.
https://taghribnews.com/vdcciiqie2bq0o8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی