تاریخ انتشار۱۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۹:۰۰
کد مطلب : 168127

بازسازی غزه نیاز به ۱۵ سال زمان دارد

بی بی سی عربی طی گزارشی اعلام کرد: گزارش ها نشان می دهد به دلیل ادامه تحریم غزه و حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه، بازسازی غزه نیاز به ۱۵ سال زمان دارد.
بازسازی غزه نیاز به ۱۵ سال زمان دارد
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، شبکه بی بی سی عربی طی گزارشی اعلام کرد: منطقه شجاعیه در شرق شهر غزه یکی از بزرگترین مناطق نوار غزه محسوب می شود که در آن بیش از ۳۰۰ هزار تن زندگی می کنند، این منطقه در نبرد اخیر غزه مورد حمله زمینی نیروهای نظامی اسرائیل قرار گرفت.

گزارشات سازمان ملل متحد حاکی از آن است که بیش از شش هزار خانه به صورت کلی یا جزئی در عملیات نظامی اخیر اسرائیل علیه نوار غزه ویران شده است، صاحبان خانه های ویران شده در غزه منتظرند تا دست یاری به آن ها داده شود تا آن ها بتواند شروع به بازسازی خانه های خود کنند.

برخی خانواده ها که در جریان نبرد غزه خانه های خود را از دست زده اند بر روی ویرانه خانه های خود چادر زده اند تا گروه های رصد بین المللی به اینجا بیایند و میزان ضرر وارده به افراد و هزینه های لازم برای بازسازی خانه ها را براورد کنند.

یکی از زنانی که خانه اش ویران شده بود گفت: زمستان کم کم در حال فرارسیدن است و نمی شود شب را بدون سرپناه سر کرد. بچه های ما بدون برق و آب و دیگر امکانات از بین می روند.

هیئت سازمان همکاری اسلامی در دیدار اخیر خود از غزه میزان کمک لازم برای بازسازی غزه را شش میلیارد دلار برآورد کرده است.

هشام یوسف معاون دبیرکل اتحادیه عرب گفت: مبالغ لازم برای بازسازی غزه مبلغ ما بین پنج تا شش میلیارد دلار است. ما طی روزهای گذشته برای مشخص کردن نیازمندهای مردم غزه و ایجاد زمینه برای تامین نیازهای مردم این منطقه با همکاری دولت وحدت ملی، سازمان های جامعه مدنی و سازمان های بین المللی تلاش کردیم.
در عین حال، آژانس کمک رسانی و اشتغال پناهجویان فلسطینی می گویند در سایه تداوم محاصره غزه به دست اسرائیل فرایند بازسازی غزه حدود بیست سال به طول خواهد انجامید. هم اکنون و پیش از آنکه فرایند بازسازی غزه آغاز شود مقامات کنونی غزه برای کمک رسانی فوری به زیان دیدگان از نبرد تلاش می کنند.

گزارش آژانس های کمک رسانی غیردولتی حاکی از آن است که زیان هایی که به تاسیسات زیر بنایی نوار غزه مربوط می شود بیش از یک میلیارد دلار است و این نیز به فرایند جمع کردن آوارها و آماده سازی راه ها است و هزینه تامین برق و آب تصفیه شده نیز در بر نمی گیرد.
https://taghribnews.com/vdcci4qsm2bqes8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی