تاریخ انتشار۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۸:۲۵
کد مطلب : 248920

امنیت امروز کشور در سایه وحدت است/پرونده درخشان مجمع جهانی تقریب در زمینه ایجاد همگرایی در جهان اسلام

تنا- اختصاصی
رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت بوکان گفت: یکی از مهم ترین اقدامات مجمع جهانی تقریب، ترویج گفتمان وحدت و تقریب در جهان اسلام است.
امنیت امروز کشور در سایه وحدت است/پرونده درخشان مجمع جهانی تقریب در زمینه ایجاد همگرایی در جهان اسلام
"حیدرعلی پوراحمدی" در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری تقریب اظهار کرد: مجمع جهانی تقریب با برگزاری نشست های مختلف در طول این سال ها پرونده درخشانی در زمینه همگرایی جهان اسلام دارد.

وی افزود: مجمع تقریب مذاهب تلاش ها و اقدامات بسیاری را در راستای حفظ وحدت و ایجاد انسجام در میان ملل اسلامی انجام داده است که ما نیز از زحمات آنها قدردانی می کنیم.

پوراحمدی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: امنیت امروز کشور در سایه وحدت است که مجمع تقریب مذاهب تاثیر بسزایی در این زمینه داشته است.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت بوکان با بیان اینکه، اولین و دومین منادی وحدت خداوند متعال و پیامبر اسلام و سپس سایر ائمه اطهار است، تصریح کرد: از جمله افرادی که در طول سال های گذشته پرچم تقریب را برافراشته نگه داشته اند می توان به آیت الله بروجردی، شیخ شلتوت، امام خمینی(ره) بنیان گذار جمهوری اسلامی که وحدت اسلام در آن به عنوان یک اصل مطرح شده است و همچنین از رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای که بیانات بسیار مهی در مسیر وحدت و جبهه گیری در برابر جریان های ضد وحدت از جمله تشیع انگلیسی داشتند، اشاره کرد.

پوراحمدی با بیان این که امروز مهمترین اولویت جهان اسلام مسئله وحدت است، اضافه کرد: دشمنان اسلام در حال ایجاد فرقه های مختلف برای تضعیف اسلام واقعی هستند، اما همه ما باید به یک مسئله که همان اسلام واحد است فکر کنیم و برای تحقق آن تلاش کنیم.

وی در عین حال با تاکید به اینکه بزرگ ترین جهاد، جهاد در راه وحدت و تقریب است، خاطرنشان کرد: برگزاری نشست های هم اندیشی علمای اهل تشیع و تسنن یک امر ضروری است تا اختلافات بسیار جزیی حل شود و به سمت وحدت پیش برویم.
 
https://taghribnews.com/vdcci4qix2bq0o8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی